Karte će moći da se kupe samo za vozove i autobuse koji putuju preko granice Vojvodstva, kao i za prvu klasu vozova, koja nije obuhvaćena tom merom, piše EkoWatch.
Ovakvu meru dosad su primenjivali samo neki gradovi u Nemačkoj, i to povremeno, a u Srbiji je od ovog februara to najavila Jagodina.
Oko 40 posto domaćinstava, kao i 214.000 stranaca koji tu dolaze da rade, svakodnevno koristi javni prevoz u Luksemburgu, tako da će besplatan prevoz uveden kao "socijalna mera" u ovoj najbogatijom evropskoj zemlji predstavljati uštedu od oko 100 evra prosečno po domaćinstvu na godišnjem nivou.
Građani Luksemburga najviše koriste automobile kao prevozno sredstvo, a vlasti planiraju velike investicije kako bi poboljšali saobraćajnu infrastrukturu.
Previđena je gradnja dodatnih parkinga, autobuskih stajališta sa savremenom opremom o podacima reda vožnje, dodatna mesta za električna punjenja automobila kao i uvođenje još nekoliko linija tramvaja.