"Tada će vozom moći da se stigne od Beograda do Novog Sada za samo 25 minuta", rekao je danas predsednik Srbije Aleksandar Vučić, tokom obilaska radova na izgradnji vijadukta "Čortanovci" .
Predsednik je istakao je da je tunel "Čortanovci" dug 1,1 kilometar, vijadukt tri kilometara koji biti veoma lep, možda čak i lepši od mosta Vrla na južnom kraku Koridora 10.
Vučić je dodao da vijadukt ide pored Dunava i da će sa njega biti veoma lep pogled.
"Svi će moći da vide koliko je Srbija lepa. Ovo je svemir za ono što smo pre imali u železnici", dodao je predsednik.
Vučić je rekao da je njegova ideja da se gradi i brza pruga, ne samo od Beograda do granice sa Mađarskom, već i od Beograda do Niša.
"NISMO SE ODREKLI NIJEDNOG INFRASTRUKTURNOG PROJEKTA"
Predsednik Vučić istakao je danas da se Srbija nije odrekla nijednog od važnih infrastrukturnih projekata i da je uspela da sačuva novac za to, iako je teško predviđati šta će ekonomija u svetu da donese.
"Bukvalno gradimo budućnost, koja će biti zapisana u istoriji. Ljudi treba da znaju da samo ovaj deo Stara Pazova - Novi Sad plaćamo 580 miliona dolara, 850 miliona dolara košta Beograd-Novi Sad, a 1,2 milijardu Novi Sad-Subotica. Ogroman novac ulažemo da bismo imali najmodernije pruge, da bismo mogli da idemo prosečno 200 kilometara na sat", podvukao je on.
Vučić je obišao radove na izgradnji vijadukta "Čortanovci" zajedno sa predstavnicima kompanije ruskih železnica RŽD Internešnel, potpredsednicom vlade i ministarkom građevinarstva Zoranom Mihajlović, kao i ruskim ambasadorom Aleksandrom Bocan Harčenkom i pokrajinskim premijerom Igorom Mirovićem.
Vrednost radova na izgradnji tunela i vijadukta "Čortanovci", koji se finansira iz kredita Ruske Federacije za modernizaciju srpske železnice, iznosi 337,6 miliona dolara.
Radovi su počeli u avgustu 2017. godine.
Direktor RŽD Internešnel u Srbiji Mansurbek Sultanov je početkom aprila najavio da će cela deonica od Stare Pazove do Novog Sada biti završena u predviđenom roku, odnosno do novembra 2021. godine.
Inače, kineske firme su angažovane na izgradnji na preostale dve deonice brze pruge kroz Srbiju, od Beograda do Stare Pazove i od Novog Sada do granice sa Mađarskom.