Cilji ovog udruživanje je da se obezbedi "alternativno" gorivo nafti za pokretanje kako velikog zemaljskog, tako i morskog i vazdušnog transporta. Vodonik koji će oni izdvajati iz vode trebalo bi da krene iz fabrike koja će u pogon krenuti 2023. godine a već 2030. narasti toliko da proizvodi 250.000 tona godišnje, piše CNBC.
Tim gorivom članice konzorcijuma – Orsted (energetika), Moler-Maersk (kontejnerski brodovi), Aerodromi Kopenhagena, DSV Panalpina (autobusi i kamioni), DFDS (transport i logistika) i avioprevoznik SAS — pokretaće svoje biznise.
Za izdvajanje vodonika iz vode koristiće se energija iz farme vetrenjača na moru a sa fabrikom rašće i elektrolizer – sa 10 megavata na 1,3 gigavata u krajnjoj veličini.
Evropska komisija vodonik tretira kao veliki potencijal za čistu energetiku, ukoliko se proizvodi na ekološki način kao "zeleni hidrogen" (bez hidrolize uz pomoć fosilnih goriva).
Tehnologija hidrogena se već primenjuje, ali u ograničenoj veličini. Londonom voze autobusi na vodonik, a evropski proizvođač vozova Alstrom, uveo je u saobraćaj voz na hidrogen 2018. gdoine.
Veliki proizvođači automobila, uključujući Hondu i Tojotu, odavno se bave razvojem ove tehnologije
Ukoliko studija potvrdi izvodljivost danskog projekta, finalnu reč daće investitori već u 2021. godini.