VOZOVI NA VODONIK samo što nisu: Nizozemci testirali svoj | Mondo Portal

  • Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ekonomija

VOZOVI NA VODONIK samo što nisu: Nizozemci testirali svoj

Izvor mondo.rs Izvor euractiv.com
Izvor mondo.rs Izvor euractiv.com

Dve godine nakon pionirskog pokušaja nemačke železnice u Nizozemci su za vikend testirali svoj voz na vodonik. Ekološko gorivo tako je utvrdilo svoj put do najvećeg pojedinačnog potrošača energije iz fosilnih izvora – saobraćaja.

Izvor: Ycreenshot/Youtube/ Wonder World

Proizvođač vozova Alstom, iz Francuske, zavrpio je proteklog vikenda desetodnevno testiranje voza koji kompletno ide na vododnik (hidrogen) a koji je na probi bio između Groningena i Livardenaden, piše Euractiv.com.

Time je u Evropi nastavljena praksa praktičnog testiranja vodonika kao "goriva budućnosti" za velike transporte, koje su započeli u Nemačkoj u septembru 2018. godine, kada je prvi putnički motorni voz na vodonik napustio stanicu u Donjoj Saksoniji i otada vozi putnike na liniji Bukstentude – Cuhaven.

Možda će vas zanimati

Na osnovu tog voza Alstomu je naručeno još kompozicija, a u poslednjem testu, koji je obavljen bez putnika, učestvovao je i francuski energetski gigant Engie, koji je obezbedio "zeleni hidrogen".

Ovaj voz, "koradija ilint" (Coradia iLint) posebno je osmišljen za linije koje se ne mogu elektrifikovati. Njegove gorivne ćelije kombinuju vodonik i kiseonik da i generisale struju a kao nusproizvod se dobija samo voda.

"Koradija" ima domet ok 1.000 kilometara, što je doseg koji ima i klasična dizel lokomotiva između dva punjenja, a kod dopunjavanja hidrogenom je čak kraće vreme.

"Test u Nizozemskoj je pokazao kako su vozovi na vodonik doselgi zrelost u smislu dostupnosti i pouzdanosti, a daju iste preformanske kao tradicionlani vozovi i uz malu buku u nultu emisiju štetnih gasova", rekao je Bernar Bervo iz Alstoma.

Evropska komisija želi da 2021. godinu proglasi "godinom vozova" (Year of the Rail ) u okviru Zelene ekološke agende, i to bi moglo da bude značajan podstrek za širenje vozova na vodonik.

Na tom putu "zelenih vozova" treba da se preskoči jedna velika prepreka, a to je cena goriva. Da bi bio potpuno ekološka zamena za fosilna goriva, vodonik mora da bude napravljen iz zelenih izvora, tj. energijom vetra ili sunca iz vode, a ne "sivi" iz fosilnih goriva. Zbog toga je njegova proizvodnja i dalje skupa.

No, to bi moglo da se pomeni ako se ostvare namere izgradnje takvih fabrika u Belgiji i Nizozemskoj, sa morskim farmama vetrečanja.

EU je najavila svoju strategju za "alijansu za čisti vodonik" (sličnu uspešnoj "alijansi za baterije"), u kojoj i javno-privatno partnerstvo doprinelo da ekološki energent stigne i do takvih problematičnih oblasti kao što je proizvodnja čelika.

Voz na vodonik u Nemaćkoj
Izvor: Youtube/ Educat netic

PROČITAJTE I OVO

Inicijalizacija u toku...

Komentari 1

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

MOJO

"Nizozemci",valjda Holandjani ili Nederlandjani,a ne neki hrvatski vodozemci

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU