"Ovim ugovorom započinjemo akciju na koju čekamo 75 godina, da konačno imamo Dunav koji će biti plovan kompletnim tokom kroz Srbiju. Prvo da konačno utvrdimo šta se od eksploziva i ubojnih sredstava i u kojoj količini nalazi na 23 potopljena broda, što je preduslov da bismo sledeće godine bezbedno mogli da krenemo i sa vađenjem, za šta ćemo da izdvojimo 23 miliona evra", rekla je Mihajlović, saopštilo je Ministarstvo.
Dodala je i da, zbog nebezbedne i otežane plovidbe na ovom delu Dunava, Srbija godišnje gubi pet miliona evra.
Mihajlović je ponovila da se Srbija nakon 30 godina okrenula izgradnji infrastrukture.
"Pored drumskih, železničkih i avio koridora, ulažemo 380 miliona evra u vodni saobraćaj. Vađenje potpopljene nemačke flote doprineće da reka Dunav bude plovna svih 365 dana u godini, što je značajno za našu ekonomiju i bezbednu plovidbu", navela je Mihajlović.
Direktorka Evropske investicione banke (EIB) za Zapadni Balkan Dubravka Negre, iz čijeg kredita se finansira prva faza, istakla je da projekat ima ne samo širi istorijski značaj, već je važan i za dalji privredni razvoj Srbije.
"Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukure prepoznalo je značaj ulaganja u vodni saobraćaj, kao čistiji i bezbedniji vid trasnporta i Srbija je jedina zemlja van EU u kojoj EIB ulaže u vodni saobraćaj. Dunav se nalazi na Panevropskom koridoru i realizacijom ovog projekta doprinećemo da roba brže i efikasnije stigne do zemalja EU, što je značajno za privredu Srbije", rekla je ona.