Do gubitka je došlo pošto je pandemija covid-19 oborila globalnu tražnju i zaustavila proizvodnju, a japanska kompanija sada smanjuje globalnu proizvodnju za 20 posto, javlja agencija AP.
Nisanov generalni direktor, Makoto Ućida, rekao je novinarima da će proizvodnja u Evropi biti koncentrisana na britanski pogon u Sanderlendu, dok će fabrika u Indoneziji biti preseljena na Tajland.
Nisan je izvestio danas da je u fiskalnoj godini, završenoj u martu, zabeležio gubitak od 671,2 milijardi jena (6,2 milijarde dolara), što je prvi godišnji gubitak od finansijske krize 2009. godine.
U prošloj fiskalnoj godini, ova kompanija sa sedištem u Jokohami zabeležila je dobit od 319,1 milijardu jena.
Iz Nisana su naveli da je njihova globalna proizvodnja vozila pala u aprilu za 62 odsto, na 150.388 vozila, u odnosu na godinu ranije, dok im je prodaja širom sveta potonuila prošlog meseca za skoro 42 procenta.
U fiskalnoj godini završenoj u martu, prodaja Nisana je zabeležila pad od gotovo 15 posto, na 9,9 biliona jena (91,6 milijardi dolara).
Sindikati radnika upozoravaju da će, ukoliko Nisan krene sa zatvaranjem proizvodnog pogona u Barseloni i još dve manje fabrike u obližnjim mestima, pored zaposlenih u tim fabrikama biti ugroženo dodatnih 20.000 radnih mesta u Nisanovom lancu dobavljača, navodi AP.
Španci su ponudili neke povlastice Japancima, ali izgleda da to nije bilo dovoljno da projekat (p)ostane profitabilan.