PRODAJA NEKRETNINA CVETA: Katastar morao da otvori 16 novih šaltera!

U Beogradu, Novom Sadu, Nišu i u još 7 gradova tokom maja je došlo do povećanog interesovanja građana za nekretnine, tako da je katastar pojačao kapacitete da odgovori na sve zahteve i otvorio novih 16 šaltera širom zemlje, saopštio je danas Republički geodetski zavod.

U Beogradu, Novom Sadu, Nišu i u još sedam gradova tokom maja je došlo do povećanog interesovanja građana za nekretnine, tako da je katastar pojačao kapacitete da odgovori na sve zahteve i otvorio novih 16 šaltera širom Srbije, saopštio je danas Republički geodetski zavod (RGZ).

Zbog uvećanja broja podnetih zahteva u katastrima, RGZ je otvorio nove šaltere u mestima u kojima je interesovanje građana najveće kako bi se na sve zahteve odgovorilo u najkraćem roku.

Tako je RGZ omogućio da katastri u Srbiji dnevno prime oko 1.000 zahteva više nego obično.

Za predaju zahteva na šalterima, termin se zakazuje kroz aplikaciju eZakazivanje na sajtu RGZ-a.

Predviđeno je da službenici prime zahtev u roku od 10 minuta, a kako objašnjavaju u RGZ, na taj način omogućen je dovoljan broj termina da svi građani mogu da završe svoje poslove u katastru bez čekanja.

RGZ navodi da je praksa zakazivanja termina za predaju zahteva vratila dostojanstvo građanima koji su do pre nekoliko meseci stajali u velikim gužvama i čekali redove u katastrima.

Na zahtev građana, RGZ je doneo odluku da zakazivanje termina ostane stalna praksa. Za sve koji ne koriste internet, termin je moguće zakazati preko Info centra koji je za te potrebe otvorio još dve nove telefonske linije.

Opštine koje su pokazale poseban senzibilitet za potrebe svojih sugrađana, otvorile su specijalizovane šaltere za građane koji ne koriste internet gde zakazivanje sastanaka u katastru za njih obavlja službenik opštine.

U skladu sa povećanim potrebama tržišta nepokretnosti, RGZ je ponovo vratio praksu sastanaka sa načelnicima katastara i šefovima pravnih službi, a i ovi sastanci se zakazuju putem aplikacije eZakazivanje.

Kao i do sada, na sastanak sa načelnicima mogu doći isključivo stranke koje imaju formiran predmet u katastru i žele da se raspitaju o toku i brzini rešavanja svog zahteva, preciziraju u RGZ.

Sastanak kod načelnika nije moguće zakazati za savetodavne usluge i konsultacije, već isključivo ukoliko postoji ranije podnet zahtev u katastru.

Sastanci sa referentima koji obrađuju predmete nisu mogući, niti su u skladu sa radnim procesima i procedurama katastra.

U RGZ-u podsećaju da je, s obzirom da dolazi leto kada se svi komotnije oblače, za ulazak u prostorije državnih institucija, pa tako i katastra, neophodno poštovati kodeks oblačenja i ponašanja u državnim organima.