ŽELJKO POKRENUO JEDINSTVENI BIZNIS U SRBIJI: Stranci se otimaju o njega, a mnoge vodi i kod mame na ručak

Željko Petrović dočekuje turiste obučen u srpsku nošnju, a ovaj simpatični vodič, uz "pomaže Bog" i toplu dobrodošlicu, strance upoznaje sa Srbijom na malo nesvakidašnji način.

RTS/screenshot

On sprovodi turste kroz celu zemlju i upoznaje ih sa znamenitostima, među kojima su i stare srpske kafane. Međutim, za pravu domaćinsku atmosferu vodi ih kod mame na ručak.

Željko je došao na neobičnu ideju, koju je pretvorio u pravi biznis. On u opancima i sa rakijom priređuje toplu dobrodošlicu za one koji goste iz inostranstva, poslovne partnere, rođake iz dijaspore žele da dočekaju na tradicionalan srpski način, a ovu svoju uslugu je nazvao "Unajmi Srbina".

Kako kaže, često se dešava da uz prijatelje prirede strancima neko narodno kolo, ili odsviraju malo harmoniku ili trudu, naravno, uz veliki osmeh.

"Kada prvi put dođu u našu zemlju, ljudima je priređen susret sa pravim Srbinom, u narodnoj nošnji, sa osmehom, raširenih ruku, sa rakijom u džepu. Želeli smo da oživimo tradiciju i da je prikažemo našim ljudima koji žive u inostranstvu ali i strancima, jer mnogi ljudi dolaze po prvi put u Evropu, neki iz dalekih zemalja - iz Južne Amerike, Australije, Afrike, Azije... Možda je Beograd baš prvi grad sa kojim imaju susret u Evropi i lepo je da se na taj način upoznaju sa evropskom kulturom, ali će se ovako prvo upoznati sa srpskom kulturom", objašnjava Željko za RTS.

Željko ističe da ljudi veoma sjajno reaguju kada ga vide tako obučenog. Ipak, pored obilazaka srpskih znamenitosti i starih kafana, jedna stvar je nezamenljiva, a to je da ih vodi kod mame na ručak.

"Radim sa strancima koji dolaze iz tropskih krajeva, gde su stlno klimom, naučili su da žive u većim ili manjim kućama ili stanovima, nemaju smederevac kao što ga mi i dalje držimo u kući i na njemu krčkamo. Volim da osete šta je to životni stil u našoj zemlji, a definitivno se taj životni stil i dalje povezuje sa starim vremenima. Nema ništa lepše nego kada se otvori neka tegla domaće salate, krastavca, paradajza, kada se spremi nešto domaće što nema čak ni u restoranu u gradovima, tako da je to veliki doživljaj i nešto što pravi razliku u samoj turističkoj ponudi", istakao je ovaj nesvakidašnji turistički vodič.

Kako kaže, gostima posred svega, na kraju najveći utisak često ostavi hrana.

"Ja sam dovezao goste na aerodrom, posle sedam dana u Srbiji jedan od najvećih utisaka njima je hrana. Prvi dan su probali kuvanu rakiju, sedmi dan su takođe pili kuvanu rakiju, jer sad je zima. Tako da to nose kao jedan od najlepših utisaka. Naravno, bilo je tu i sve ono što ide - kajmak, pečenje, sarma, ajvar. Jednostavno, nema dobre destinacije sa lošom hranom. A mi smo i dobra destinacija i još imamo sjajnu hranu", istakao je Željko i dodao da ljude vodi često i na Đerdap, u Novi Sad, na Frušku goru, na Taru, Zlatibor, na Mokru Goru...

Međutim, iako radi više od deset godina kao vodić, Željko nema omiljenu destinaciju i navodi da je Srbija puna bisera.

"Naravno, Beograd ostavlja ozbiljan utisak jer je to grad pun energije, čak ni pandemija ne uspeva da ga poremeti. To je nešto što pokušavam da održim na svojim turama, da ljudi osete našu energiju. Na listi su pored Beograda i Golubačka tvrđava, Novi Sad će biti prestonica kulture Evrope sledeće godine, mi to moramo da iskoristimo. Imamo ozbiljne festivale... Generalno, imamo ozbiljan potencijal i u ravnici, i na planini, i pored vode, i u centru grada", kaže Željko i dodaje da strance ne pušta iz Srbije bez tegle ajvara i bar malog čokanjčića rakije, a mnogi od njih se rado i vraćaju.

(MONDO/RTS)