Sajam automobila i motocikala, odnosno DDOR BG CAR SHOW i MOTOPASSION, održava se do 27. marta u Beogradu. Ovo je jedna od manifestacija koja redovno privlači veliku pažnju domaće, ali i strane javnosti. Najveća smotra vozila u regionu počela je na Beogradskom sajmu u četvrtak. Posetioci premijerno mogu da vide nove serije automobila iz fabrika velikih auto-kompanija poput BMW-a, Alfa Romea, Forda, Hyundaia, Mercedesa...
Na sajmu se okupilo 280 izlagača sa više od 60 automobilskih i moto brendova, i za svakog kupca se sigurno može "pronaći nešto". Naravno, veliku ulogu tu igra i cena, ali automobili danas sigurno neće biti jeftiniji od onog koliko će automobili koštati sutra. Možda je i to jedan od razloga velike posećenosti sajma, jer ove godine, za razliku od nekih prethodnih, ima i sajamskog popusta ali i povoljnijih uslova finansiranja kupovine, od kredita do lizinga.
A cene se kreću od 12.000 evra do gotovo 400.000, koliko košta neformalno najskuplji automobil na sajmu. Nakon objavljivanja "TOP 10" liste najjeftinijih automobila, koji su se pojavili na ovogodišnjem Sajmu automobila, te predstavljanja novog kineskog čuda - "Geely Coolray", koji je na beogradskom sajmu doživeo ekskluzivnu evropsku premijeru, donosimo vam najskuplji automobil na ovogodišnjem sajmu.
Najskuplji automobil "x-bow GT-XR"
Najatraktivnije za širok auditorijum na početku svakog sajma, pa tako i ovoga, svakako je koliko košta najskuplji automobil sajma. Ove godine to je "KMT-ov" model "x-bow GT-XR", "trkač" koji košta oko 380.000 evra. Za to se dobija petocilindraš od 2.480 kubika koji ima 500 konja i "tera iz mesta do stotke" za 3,4 sekunde.
U osnovi je monokok od ugljeničnih vlakana i čelični ram visoke čvrstoće koji doprinosi maloj masi od svega 1.130 kg. Pokreće ga Audijev 2,5-litarski turbo motor sa pet cilindara koji proizvodi 500 KS pri 6.350 o/min i 581 Nm obrtnog momenta pri 5.550 o/min.
U kombinaciji sa ovim motorom je sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom koji svoju snagu prenosi na zadnje točkove zahvaljujući diferencijalu sa ograničenim proklizavanjem. Ove brojke pokreću automobil do 100 km/h za samo 3,4 sekunde i do najveće brzine od 280 km/h.
Iako je maksimiziranje performansi na stazi očigledno bio prioritet za KTM kada je razvijao "X-Bow GT-XR", u saopštenju za medije se navodi da je "savršen kao svakodnevni prevoz" zahvaljujući velikom rezervoaru za gorivo od 96 litara, progresivnom servo upravljaču sa električnom podrškom, i opcijom hidrauličnog sistema podizanja od devet centimetara.
Objavljene su i brojke o potisnoj sili. Međutim, KTM napominje da pored očiglednih komponenti za stvaranje potisne sile kao što su masivno zadnje krilo, zadnji difuzor i prednji razdelnik, X-Bow GT-XR takođe ima podnu sekciju dizajniranu da maksimizira efekat tla zahvaljujući vrtlozima koje stvara prednji razdelnik i raspoređen oko poda, stvarajući vazdušni vakum ispod automobila.
Kočenje je veoma efikasno zahvaljujući laganim, fiksnim monoblok čeljustima sa osam klipova i čeličnim diskovima. Kupci koji traže vrhunske performanse mogu se odlučiti za keramičke kočnice. Oslanjanje automobila je nabavljeno od kompanije Sachs, a točkovi sa centralnim šrafom su opcija.
BONUS VIDEO:
(MONDO)