Lanac restorana "Red lobster" (Crveni jastog) u Americi traži novog kupca, kako ne bi bankrotirao, piše "CNBC". Ovaj lanac, popularan već decenijama, imao je nekoliko velikih finansijskih gubitaka a američki mediji analiziraju kako je tačno propao restoran "Red lobster".
Kompanija pokušava da restrukturira svoj dug, i izvuče se iz čitavog niza ugovora o zakupu, ali takođe traži i novog kupca da bi izbegla bankrot. Najmanje jedna kompanija je zainteresovana, ali do prodaje restorana "Red lobster" još uvek nije došlo.
Finansijske nedaće traju već neko vreme, a uprava nije odgovarala na upite medija o mogućem bankrotu.
Restoran "Red lobster" u protekloj deceniji je promenio više vlasnika, a širom Amerike ima 649 lokala. Nedavno je kao izvršni direktor postavljen Džonatan Tibus, koji je decenijama spasavao lance restorana od finansijskih problema - ali nikada nije imao "zalogaj" ove veličine.
Restoran "Red lobster" je uspešno preživeo pandemiju korone, i 2020. je kompanija "Thai Union group" kupila ostatak vlasništva, prethodno ušavši u ovaj lanac 2016. godine. Ali, 2021. se povukao dugogodišnji direktor i tada je uprava restorana "Red lobster" postala nalik rotirajućim vratima. Šest do 12 meseci bili su periodi koliko su novi direktori izdržavali, pre nego što bi napustili pozicije.
Jedan od razloga moguće propasti restorana "Red lobster" je i promocija koja se kompaniji žestoko "obila o glavu". Jednom nedeljno, u restoranima je važila ponuda "beskonačnih gambora". U pokušaju da podigne prihode, lanac restorana je tu ponudu uveo kao dnevnu.
Zbog prave navale kupaca, fiskalni treći kvartal 2023. doneo je gubitke od 11 miliona, odnosno 12,5 miliona dolara u četvrtom kvartalu prošle godine.
Iznenađuje činjenica da je uprava lanca restorana već znala da će ovo biti katastrofalan potez. Isti vid promocije napravljen je i 2003. godine, ali uz neograničeno konzumiranje rakova, i tada je kompanija za samo sedam nedelja izgubila 3,3 miliona dolara.
Prvi "Red lobster" otvoren je u Lejklendu na Floridi 1968. godine. Prošle su decenije, i restorani brze hrane uspešno su se nametnuli, dok je "Red lobster" sa svojim konceptom opuštenog, ali elegantnijeg iskustva, premalo ulagao u marketing i kvalitet usluge.
U januaru 2024, "Thai Union group" iz Bangkoka objavila je da namerava da proda svoj udeo vlasništva u lancu restorana. Ali upravo je ova grupa, smatraju izvori, doprinela lošem upravljanju lancem restorana. Dugogodišnji dobavljači su otkazani, a meni je promenjen prema ukusu uprave iz inostranstva, ne potrebama potrošača, i više je bio fokusiran na smanjenje troškova. Sada je kao izvršni direktor postavljen biznismen kojem su bankroti ekspertiza, podseća "CNBC".
BONUS VIDEO:
(MONDO/J.D.)