Ovaj auto imao je najviše udesa, a evo koji je promenio čak 18 vlasnika: Velika analiza tržišta automobila

Ako je automobil bio uključen u više saobraćajnih nesreća, sa ukupnom štetom koja se meri desetinama ili stotinama hiljada evra, neophodno je da ga mehaničar temeljno pregleda.

MONDO/Uroš Arsić

Ove godine rekorder po broju vlasnika je Mercedes-Benz S klase iz 2013. godine, koji je imao 18 vlasnika. Odmah iza njega su bili Audi A6 iz 2012. sa 14 vlasnika i još jedan Mercedes-Benc S klase iz 2000. godine sa 13 vlasnika. Od svih automobila koje je karVertikal proverio u Srbiji izdvojili su se Audi A4 iz 2008, Mercedes-Benz E klase iz 2015, Audi A3 iz 2009, Audi A5 iz 2013. i Volksvagen Golf iz 2012, pri čemu je svaki od njih bio registrovan u četiri različite zemlje.

"Ako je auto često menjao vlasnike, treba se zapitati zašto. Ljudi obično menjaju automobile na 4–6 godina, ali ako model menja vlasnika svake godine ili na nekoliko meseci, to može ukazivati na ozbiljne probleme. Vozači koji kupuju uvozna vozila suočavaju se s posebnim rizikom, jer je često teško utvrditi koliko je prethodnih vlasnika vozilo imalo. Međutim, pošto su usluge za proveru istorije vozila sve popularnije, sada su ove informacije odmah dostupne”, kaže Matas Buzelis, rukovodilac komunikacija u kompaniji karVertikal.

Iako svaki automobil pre ili kasnije može učestvovati u saobraćajnoj nesreći, neki modeli su podložniji udesima od drugih. U Srbiji, kupci su otkrili da je Audi A6 iz 2012. bio uključen u 9 saobraćajnih incidenata, zatim Opel Grandland X iz 2018. sa 8 incidenata, kao i BMW serije 3 iz 2012. i Škoda Superb iz 2013. sa po 7 incidenata.

U zavisnosti od obima oštećenja, osiguravajuća društva različito procenjuju troškove popravke. Automobili više klase obično imaju veće troškove popravke u slučaju oštećenja. Ako je automobil bio uključen u više saobraćajnih nesreća, sa ukupnom štetom koja se meri desetinama ili stotinama hiljada evra, neophodno je da ga mehaničar temeljno pregleda.

Izveštaj o istoriji vozila kompanije karVertikal sadrži odeljak posvećen oštećenjima sa informacijama o oštećenim delovima, procenjenoj vrednosti štete i datumu nesreće. Kupci mogu da podele ove informacije sa servisnim centrom kako bi mehaničari mogli da provere kvalitet popravki.

Najveća ukupna šteta od saobraćajne nesreće u Srbiji zabeležena je na Poršeu 911 iz 1996. godine, a procenjena vrednost iznosi 110.000 evra, suma koja bi u nekim zemljama mogla odgovarati ceni stana. Na listi se zatim našao BMW X3 iz 2019. sa štetom od 80.000 evra, a zatim i Porše Panamera iz 2013. sa 77.250 evra štete.

Kilometraža se smanjuje i za stotine hiljada kilometara Oglasi za polovne automobile u Srbiji prepuni su vozila sa stotinama hiljada pređenih kilometara, ali nijedan se ne može porediti sa Mercedes-Benc Sprinterom iz 2014, koji na meraču ima neverovatnih 728.464 kilometra. S obzirom na to da brojač ima šest cifara, približava se trenutku kada bi se mogao resetovati na nulu.

Bonus video:

This browser does not support the video element.

NEMAČKA KOMPANIJA MENJA NAVIKE SRPSKIH VOZAČA: Mnogi automobili postaće PROŠLOST, ali dobićemo velike olakšice!  Promo

(Politika, Mondo.rs, I.L.)