DIGITALNO BANKARSTVO: Da li koristite pun potencijal digitalizacije ili ste još uvek u 2015.

Aplikacija jedne banke pokazuje šta znači pravi digitalni servis
Foto: Shutterstock.com/Zamrznuti tonovi

Ponekad zaboravimo kako je naš život izgledao pre deset godina i koliko je naša svakodnevica bila drugačija u odnosu na ovo što živimo danas. Razmislite samo koliko nam je vremena bilo potrebno da obavimo svakodnevne zadatke, koliko su procesi bili sporiji i često komplikovani. Napredna tehnologija i ubrzana digitalizacija olakšale su nam život, posebno kada je u pitanju korišćenje bankarskih usluga. Do pre samo 10 godina sve je izgledalo drugačije – odlazak u ekspoziture čak i radi osnovnih bankarskih usluga, čekanje u redovima, „101“ papir, puno izgubljenog vremena… A danas?

Bankarstvo sada staje u „pametni telefon“

Danas, nakon samo jedne decenije, sve je znatno drugačije. Za samo 10 godina, prešli smo na potpuno digitalno bankarstvo. Promenu smo prihvatili gotovo instant, kao da su oduvek bile tu - proces prilagođavanja bio je brz i bezbolan. Ne kaže se uzalud „Na dobre stvari, čovek se lako navikne“. Banke su danas mnogo više od tradicionalnih institucija koje smo gotovo vekovima doživljavali kao statične i nepromenljive, sa strogim pravilima i procedurama. Sada su to dinamične, inovativne organizacije koje se prilagođavaju brzom tempu života i stalnim promenama tržišta.

Zahvaljujući digitalnim rešenjima korisnici mogu sa samo nekoliko klikova da otvore račune, uplate novac, započnu štednju, plaćaju račune i obave sve ono što su nekada radili na šalterima. Zaboravili smo na birokratske prepreke – sada su svi naši finansijski podaci dostupni u realnom vremenu, u džepu. Naravno, složeniji procesi poput podizanja stambenih kredita i dalje zahtevaju lični kontakt.

Danas je poverenje u banke zasnovano delom i na tehnologiji. Sigurnosni sistemi, poput dvofaktorske autentifikacije, enkripcije podataka, i biometrijske verifikacije, omogućili su da korisnici bezbedno upravljaju svojim finansijama onlajn.

Pionir i lider u digitalnoj transformaciji u Srbiji

OTP banka Srbija je, osluškujući i prepoznajući potrebe klijenata, primer banke na domaćem tržištu koja je postavila nove standarde u digitalnoj transformaciji. Kroz kontinuiranu digitalizaciju, omogućila je klijentima da upravljaju svojim finansijama na način koji je brži, jednostavniji i sigurniji nego ikada pre. Time je zauzela poziciju, ne samo pionira, već i lidera u digitalnoj transformaciji na srpskom tržištu.

Tako, na primer, OTP bankomati se ne koriste samo za podizanje gotovine, već i za uplatu pazara, a opremljeni su i drugim naprednim funkcijama poput Cash-In opcije za uplatu novca – u dinarima i evrima, i to bez provizije u čak devet zemalja u kojima OTP Grupa posluje. Bankomati su, naravno, dostupni 24/7, što znači da klijenti mogu izvršiti transakciju, bilo kad – u bilo koje doba dana ili noći.

Aplikacija koja pravi razliku

OTP m-bank aplikacija postavlja nove standarde u poslovanju malih i srednjih preduzetnika. Kroz aplikaciju, oni mogu upravljati sa e-fakturama, kroz prihvatanje, odobravanje, izdavanje i plaćanje e-faktura i tako efikasno upravljati svojim poslovanjem. Dodatno, aplikacija omogućava niz različitih funkcionalnosti svim svojim klijentima. Među njima je ciljana štednja kroz opciju Moje finansije koja štednju čini znatno lakše ostvarivim ciljem. Takođe, aplikacija nudi mogućnost promene deviza u realnom vremenu po srednjem kursu i postavljanje limitaza potrošnju po kanalima. Kroz funkciju Prenesi, možete obaviti momentalne transakcije, uz samo nekoliko klikova, bez čekanja.

Tu je i Svet popusta koji omogućava klijentima da ostvaruju popuste u brojnim partner prodavnicama, a Svet zabave donosi mogućnost kupovine vaučera za digitalne servise – od striminga i gejminga do muzike. Ovi vaučeri se mogu lako poslati prijateljima i porodici, čineći ih savršenim poklonom.

Klijenti koji nastoje da nošenje novčanika i platnih kartica ostave u prošlosti, dovoljno je da preuzmu digitalni novčanik koji je dostupan na svim „pametnim“ telefonima.

Foto: Promo

U ekspozituru više ni zbog računa, ni zbog kartice

OTP banka svojim klijentima omogućila je i uslugu onlajn otvaranja računa. Za to je dovoljno 20 minuta vremena, stabilna internet konekcija i mobilni uređaj sa funkcionalnom kamerom. Još jedan korak napred u digitalizaciji je uvođenje usluge OTP banke - Digital First. Reč je o digitalnoj debitnoj kartici koja postaje dostupna odmah nakon otvaranja računa, bez čekanja na fizičku karticu. Samo nekoliko trenutaka nakon registracije, vaša kartica je spremna za upotrebu za beskontaktno plaćanje na prodajnim mestima i podizanje novca sa bankomata.

Sigurnost je, naravno, uvek prioritet za OTP banku. U prilog tome, između ostalog, govori činjenica da je u njoj odnedavno dostupna usluga kompanije Mastercard, ID Theft Protection. Uz nju, korisnici imaju potpunu kontrolu nad ličnim podacima u digitalnom svetu i mogućnost brzog reagovanja u slučaju sigurnosnih incidenata. Štaviše, do 31. oktobra 2025. godine, ova usluga je potpuno besplatna za korisnike OTP banke koji koriste Mastercard kartice.

Tehnologija je postala deo našeg svakodnevnog života, od jednostavnih stvari poput kupovine na klik, do većih promena koje nas povezuju sa svetom na način koji je nekada bio nezamisliv. S obzirom na brzinu promena, ključno je ostati u koraku sa njima. Ipak, taj napredak nam omogućava da imamo više vremena za ono što je zaista važno – za život, za ljude koje volimo i za sve ono što nas ispunjava.