Zbog urušavanja nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu u petak je poginulo 14 osoba, a teško povređeno još tri. Resorni ministar Goran Vesić kaže da se istražuje zašto nadstrešnica nije bila predmet rekonstrukcije. Ispitaćemo ko je utvrdio da ona nije neophodna za rekonstrukciju, kaže Vesić.
Četrnaest osoba je stradalo, a tri je teško povređeno, kada se urušila nadstrešnica Železničke stanice u Novom Sadu.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić kaže da je u Novom Sadu došlo do teške tragedije i da istraga o tome zašto nadstrešnica nije rekonstruisana mora da se sprovede.
"Ovo što se dogodilo je predmet istrage, u toku je inspekcijiski nadzor kako se dogodilo da nadstrešnica padne. I utvrdiće se to zašto nadstrešnica nije bila deo plana rekonsturkcije i ko je utvrdio da ona nije neophodna za rekonstrukciju", navodi Vesić.
Ističe da su u projektu rekonstrukcije učestvovali Saobraćajni institut CIP, koji je uradio projekat, zatim Infrastruktura železnice Srbije koja je nadležna za stanicu i kineski partneri.
"Idejno rešenje je pušteno u maju 2020. godine, a idejni projekat je usvojen u avgustu iste godine. Sama građevinska dozvola je izdata u oktobru 2021. U tom procesu postoje oni koji procenjuju samu statiku i oni daju predloge koji prolaze stručnu reviziju. Neko je na osnovu toga doneo odluku da ta nadstrešnica u konstruktivnom smislu ne bude predmet rekonstrukcije", naglašava resorni ministar.
Navodi i da nije bilo zamene postojeće konstrukcije.
"Da se tada detaljno rekonstruisala i nadstrešnica, ovo se ne bi dogodilo", kaže Vesić.
Ispitaće se lanac odgovornosti
Resorni ministar ponavlja da će se utvrditi lanac odgovornosti za nesreću na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
"To će upravo istraga utvrditi. Ko je bio u lancu, donosio odluke, stavljao svoje pečate i potpise na takve odluke, imao obavezu da kontroliše i da li je to radio. Živote je izgubilo 14 ljudi i Više javno tužilaštvo ima punu podršku ministarstva da se sprovede istraga o tome kako nadstrešnica koja je izgrađena 1964. godine nije bila predmet rekonstrukcije", tvrdi Vesić.
Na pitanje ko je na vrhu lanca odgovornosti i nadležan je za celokupan sektor, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture ističe da ne može da pruži odgovor.
"Činjenica je, kada je završena gradnja i kada je stanica puštena u funkciju, predata je Infrastrukturi železnice Srbije na dalje upravljanje. Kada je nadzorno telo utvrdilo da je stanica urađena u skladu sa projektom, predata je na upotrebu", smatra Vesić.
Kaže da je pitanje za struku zašto nadstrešnica nije obuhvaćena rekonstrukcijom.
"To je pitanje za one koji su radili statiku i projekat. Oni su angažovani od strane Infrastrukture železnice Srbije, a plaćeni su iz kredita koji je uzela Republike Srbije. Projektant odgovara svojim licencama i pečatom za ono što radi. Kada se utvrdi odgovornost, sasvim sigurno – ako se utvrdi da neko u samom lancu projektovanja nije uradio nešto što je trebalo da uradi – osim odgovornosti izgubiće i licencu", zaključuje ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
BONUS VIDEO:
(RTS/MONDO/Nevena Davidović)