• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Naši političari lete avionom starim 30 godina

Najviši srpski funkcioneri u državne posete inostranstvu lete „falkonom 50" starim skoro 30 godina, koji je već imao nekoliko ozbiljnih kvarova, piše beogradska štampa.

Našim funkcionerima na raspolaganju je avion "falkon 50" za 12 putnika star 30 godina koji može da "dobaci" do destinacija udaljenih 5.600 kilometara, a koristi se i noviji "lir džet" za šest putnika, predviđen za duplo kraće destinacije, piše današnji "Press".

Za razliku od drugih aviona poput putničkih, on ne može da sleće po magli jer ima zastarelu tehniku, piše "Blic".

Donja granica za sletanje je 500 metara vidljivosti, pa se događa da na aerodrom u Beogradu slete putnici koji su leteli novijim avionima, ali ne i državni vrh. Obično se onda traži dozvola za sletanje u susednoj Mađarskoj.

"Falkon" godišnje prosečno ima čak 150 "državnih letova". Na sreću, do sada nije bilo nijednog ozbiljnijeg incidenta, ali se u više navrata desilo da se, zbog kvara aviona, otkaže let predsednika Tadića ili šefa diplomatije Vuka Jeremića.

Tako se sredinom 2008. godine „dogodila" pukotina na motoru, pa je avion na čiju je popravku te godine potrošeno čak 65 miliona dinara, vraćen na remont, a sva putovanja su pomerena, piše "Press".

U predsedništvu Srbije "Pressu" je rečeno da Boris Tadić nije imao nijedan incident tokom letenja, ali se događalo da zbog magle let bude odložen ili da se prinudno sleti u neku drugu zemlju.

"Ove godine smo zbog magle bar pet, šest puta menjali tok putovanja ili odlagali put, a prošle godine bar desetak puta... Drugih problema tokom letenja, na sreću, nije bilo", kažu u predsedništvu Srbije.

Probleme sa maglom, kao i odlaganje puta zbog kvara „falkona" imao je prethodnih godina i ministar spoljnih poslova Vuk Jeremić, inače najčešći korisnik usluga avioslužbe Vlade Srbije, piše "Press".

Dodatni problem je, objašnjava "Blic", činjenica što kada državnici borave u bilateralnim posetama u inostranstvu dotrajali državni avion je često uzrok dodatnog angažmana države domaćina.

Tako se događalo da strane službe doprate gosta iz Srbije do aerodroma, a onda se ustanovi da avion ne može da leti zbog magle. Tada domaćinima ne preostaje ništa drugo nego da prave novu bezbednosnu strategiju jer se produžava boravak državnika iz Srbije.

Prema saznanjima „Blica” tokom prošle godine, predsednik Srbije morao je deset puta da čeka pogodne uslove za let državnog aviona, a ove godine to se dogodilo već pet puta,

Kako saznaje "Press", još od 2004. kada je avioslužba bila u nadležnosti Saveta ministara SCG, postojala je ideja da se nabavi novi avion, ali je to tada stopirao Mlađan Dinkić.

"O tome se razmišljalo i 2008. godine na početku Cvetkovićevog mandata. Iako su svi za kupovinu aviona, nijedan ministar nije hteo da prihvati da bude nosilac ideje. Pokušali su da uvale vruć krompir Božidaru Đeliću, ali on je to odbio, jer se plašio reakcije medija. Zato su se tada odlučili za remont jednog motora 'falkona' što je koštalo 700.000 evra",- otkrio je "Pressu" jedan od ministara.

Zamenik premijera Ivica Dačić potvrđuje za "Press" da su avioni u veoma lošem stanju i da će kad-tad morati da se kupe novi.

"Tačno je da je kriza i sa ekonomskog aspekta to je nepotrebno i verovatno socijalno i medijski neprihvatljivo, ali sa druge strane, sa bezbednosnog aspekta više je nego neophodna zamena aviona", kazao je Dačić.

I ministar odbrane Dragan Šutanovac ukazuje da su avioni Vlade Srbije u lošem stanju zbog dugog staža korišćenja, a da su popravke sve neisplativije.

"Prvi put sam koristio državni avion novembra 2000. Nijednom nije bilo većih problema. Ipak, pre godinu i po dana, 'falkon' nije mogao da poleti zbog kvara. Jasno je svima da su avioni dosta korišćeni, a njihovo održavanje sve više košta", kaže Šutanovac za "Press".

Susedna Hrvatska, piše "Blic", ima avion za državnike tipa „čelendžer” koji ima 15 mesta za putnike. Kako kaže portparol hrvatske Vlade Zlatko Mehun, avion je star desetak godina.

"Blindirani automobili su između tri i najviše pet godina. I u njima se vozi ne samo državni vrh Hrvatske nego i strani državnici koji su u poseti", kaže Mehun za "Blic".

Tadić dobija novi automobil

Bezbednosne službe su naložile, na osnovu stručne procene i propisanih procedura, da se predsedniku Srbije Borisu Tadiću kupi i dodeli na korišćenje novi blindirani automobil, saznaje "Press".

Bezbednosna pravila nalažu da se "blindirano vozilo" menja na svakih pet godina, a „BMW" koji koristi predsednik Srbije star je 11 godina, kupljen je još u vreme mandata Milana Milutinovića, objašnjava list.

Odluka službi o nabavci nove predsedničke limuzine doneta je na osnovu "procene bezbednosti predsednika i stanja automobila u kojem se on vozi".

U predsedništvu Srbije je potvrđeno da će predsednik uskoro zameniti automobil i tada saopštiti javnosti o kojoj vrsti automobila je reč:

Inače, cena predsedničkog, blindiranog BMW-a kreće se od 500.000 evra, pa naviše. Za premijera Hrvatske Ivu Sanadera prošle godine je kupljen BMW od 592.000 evra.

Kako saznaje "Blic", blindirani automobil u kome se vozio Boris Tadić ne samo što je stariji šest godina nego što bi smeo da bude već je čak imao i pokvaren sistem za dovod vazduha.

Zbog bezbednosnog rizika službe su oko Nove godine dale predsedniku drugi blindirani automobil.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image