"Postoje Argentine, zemlje koje ciklično padaju u dužničke krize, a postoje i Irske, zemlje koje su u stanju da radikalno stegnu kaiš i više puta, jer znaju da samo tako posle može da sledi privredni rast. Očigledno da nismo Irska, ali ova vlada je odlučna da ne postanemo ni Argentina", rekala je Udovički u intervjuu za časopis "Biznis i finansije".

Prema njenim rečima, suština reforme državne uprave koja je započeta je da se dobije delotvorna država u kojoj će ljudi raditi sa više zadovoljstva i ponosa i biti svesni da od njih zavisi aktiviranje potencijala koji ova zemlja ima - isto kao što zavisi i od privatnog sektora.

Udovički je navela, da pema poslednjim podacima, u javnoj upravi radi oko 530.00 ljudi, a u preduzećima sa većinskim državnim vlasništvom oko 219.00 ljudi.

"Pazite, imamo terminološku zbrku. Pojam javne uprave je mnogo širi od državne uprave (republička administracija) u kojoj radi oko 28.500 ljudi", navela je ministarka.

Ona je istakla da se očekuje da u narednoj godini Ministarstvo finansija uvede centralizovan obračun plata velikog dela direktnih i indirektnih korisnika budžeta.

Ministarka je navela da u u javnoj upravi - državnim činovnicima, zdravstvu, školstvu, policiji, nema mnogo viška zaposlenih.

Viškova ima u javnim preduzećima i preduzećima zavisnim od njih, istakla je ona i ukazala da mit o ogromnom višku zaposlenih u javnoj upravi treba razvejati jer se moramo suočiti sa daleko složenijim problemom - veoma lošom strukturom zaposlenih.

"Mi imamo viškove određenih profila - radnici na zastarelim poslovima koje treba ukinuti, servisnog osoblja čije zapošljavanje u dobroj meri služi kao neka vrsta socijalne pomoći - ali s druge strane imamo manjak drugih profila - onih koji bi trebalo da rade nove poslove, one koji su neophodni za produktivnu privredu u 21. veku, i za članstvo u EU", kazala je Udovički.

Ministarka je najavila da će do kraja godine biti završena studija u koja će pokazati koje sve vrste korisnika javnih sredstava postoje u našoj zemlji i oni će morati da se klasifikuju.