Da li je i ovo jedan od uzroka debakla Šešeljevih radikala?

Srpska radikalna stranka je pretrpela potpuni debakla na izborima. Birači su kaznili "vojvodu" Šešelja i njegove sledbenike, a ovo može da bude jedan od uzroka.

printscreen

Srpska radikalna stranka neće činiti novi saziv Skupštine Srbije. Sa 22 mandata u prethodnom sastavu, radikali Vojislava Šešelja su "šutnuti" iz skupštinskih klupa odlukom građana na republičkim izborima.

Iako je ovo više nego debakl, lider radikala, koji je prethodnih meseci od ministarke građevine Zorane Mihajlović dobio novi nadimak - "džuboks vojvoda" - ne pomišlja da prestane da se bavi politikom. Štaviše!

Primetno je, međutim, bilo njegovo odsustvo iz kampanje. Reč je prepustio svom sinu Aleksandru Šešelju i potpredsedniku stranke Milanu Damjanoviću. U finišu kampanje pojavio se na predizbornom štandu u Knez Mihailovoj ulici da deli knjige. Jednu jue uzeo i njegov bivši saborac, sada šef odborničke grupe Srpske napredne stranke Aleksandar Martinović.

Poruke radikala i ranije, a sada u kampanji podvučene bile su: "Savez sa Rusijom" (ili čvršće veze sa Rusijom), "nećemo u Evropsku uniju", napadali su nevladine organizacije, a u skupštini i drugim javnim nastupima izvodili su razne prostakluke, poput poklanjanja gaća pomenutoj ministarki u skupštinskoj sali.

Očigledno je da se biračima, onima koji su izašli na izbore, a reč je o oko 50% upisanih birača (podaci Republičke izborne komisije), odlučili su da radikale "pošalju na tribine". Srpska radikalna stranka osvojila je tek oko 2% glasova.

Dakle, radikali su kažnjeni zbog političkog "programa", a jedan od dodatnih uzroka ovog kraha, moglo bi da bude i to što radikali nisu bili previše aktivni na društvenim mrežama.

Premja istraživanju i monitoringu SHARE fondacije, čak 17 stranaka učesnika izbora, uopšte se nije oglašavalo na facebook-u u predizbornoj kampanji, a među njima i SRS. Zanimljivo je da je u prethodnoj kampanji za republičke izbore 2016. godine, SRS bila najaktivnija na Facebook-u i tada je ušla u parlament.

Ova analiza pokazala je i da su se opozicione stranke mnogo više oglašavale na FB od vladajućih. Tako je registrovano da Srpska naprednaa stranka objavila svega 30 oglasa na FB.

Ali, vladajuća stranka i aposlutni pobednik nedeljnih izbora, bila je najzastupljenija u najvećim onlajn medijima. Ova stranka se, zajedno sa svojim liderom Aleksandrom Vučićem, čak 8.000 puta pojavila u predizbornoj kampanji, sledi opozicioni blok koji je bojkotovao izbore Savez za Srbiju (3.000 puta), a socijalisti su na trećem mestu sa oko 2.000 pominjanja.

Predstavnici SHARE fondacije saopštili su da se SNS najviše puta pominjao u Blicu i na sajtu Nova.rs, a najmanje na RTS.

Što se tiče posmatranih tema, najviše je bilo reči o Evropskoj uniji, bojkotu izbora, korona virusu, Kosovu.

MONDO TV: NAJLUĐE IZ PREDIZBORNE KAMPANJE

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.