Brisel će zabraniti spajanje nemačkog Simensa i francuskog Alstoma
Mondo / Željeznice FBiH Ilustracija

Evropska komisija zvanično je danas zabranila spajanje francuskog Alstoma i nemačkog Simensa, ocenjujući u saopštenju da bi ono bilo štetno za konkurenciju na železničkom tržištu Unije.

Francuski ministar finansija Bruno le Mer danas je osudio tu očekivanu odluku kao "grešku" i rekao da će to služiti interesima Kine time što će se blokirati stvaranje velike evropske grupe u oblasti železnice.

"Mislim da je kocka bačena", rekao je ministar Le Mer za televiziju Frans dva, govoreći o očekivanom vetu koji će Evropska komisija dati za spajanje ova dva proizvođača vozova.

"Jako žalim zbog toga jer smatram da je to ekonomska greška", dodao je Le Mer.

Više izvora juče je reklo da će evropska komesarka za zaštitu konkurencije Margetete Vestager danas ozvaničiti svoju zabranu za spajanje dve kompanije, koje je sa velikom pompom najavljeno u septembru 2017. uz podršku Pariza i Berlina.

"Bićemo lideri u regionu, stižu nove lokomotive"

Komesarka je više puta izrazila zabrinutost zbog posledica tog približavanja. Time bi se po njoj smanjio broj rivalskih industrija u Evropskoj uniji što bi moglo da utiče na porast cena vozova za železničke kompanije i poskupljenje prevoza.

Evropska komisija od 1989. ima pravo veta na planove za velika spajanja firmi, ali nije ga često koristila. Ona je na primer odobrila spajanje cementara Lafarž i Holcim, zatim spajanje aviorevoznika Er Fransa i KLM-a, kao i formiranje evropskog aeronautičkog giganta EADS.

Pariz i Berlin, kao i industrijalci, strahuju od konkurencije kineskog CRRC-a, broj dva u svetu u oblasti železnice koji je nastao spajanjem dve kineske državne firme.

CRRC proizvodi 200 brzih vozova godišnje, Simens-Alstom 35, rekao je nedavno francuski ministar Bruno Le Mer.

Prema izvoru Frans presa veto na to spajanje predstavlja poklon Kini kojoj će se otvoriti evropsko tržište dok ona sebe štiti visokim subvencijama i svojim jako zatvorenim tržištem.