Najduzi podvodni tunel na svetu spajace Finsku i Estoniju

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Svet

Čudo arhitekture: Najduži podvodni tunel na svetu

Autor mondo.rs Izvor Tanjug
Autor mondo.rs Izvor Tanjug

Za izgradnju najdužeg podmorskog železničkog tunela na svetu, koji će pošto bude završen povezati glavne gradove Finske i Estonije, prikupljena su sredstva u iznosu od 15 milijardi evra, javlja njujorška agencija "Blumberg".

podvodni tunel talin estonija finska Izvor: YouTube/printscreen/UC4D Unlimited Creations Ltd

  Prikupljena sredstva, koja je obezbedio kineski fond Tačstoun kapital partners, pokriće celokupne troškove izvođenja projekta, saopštila je kompanija koja je projektovala tunel "Fajnest bej area divelopment".

Trećina sredstava biće realizovana kroz privatne kapitalne investicije, a dve trećine u formi zajmova, prema potpisanom memorandumu o razumevanju.

Planirani tunel između Helsinkija i Talina biće dugačak 100 km, a biće izgrađeno i najmanje jedno veštačko ostrvo, kaže kreator ovog projekta finski preduzetnik Peter Vesterbačka.

Vlade Finske i Estonije su obećale da će pokušati da deo sredstava dobiju od Evropske unije, što bi smanjilo udeo neophodnih privatnih investicija.

Čudo pod morem: Pogledajte šta su napravili Kinezi

Iako izgradnja tunela još nije ni započela, karte za vožnju ovim vozom već su u decembru prošle godine puštene u prodaju.

Tako cena jednosmerne karte iznosi 50 evra, dok se godišnje karte prodaju za hiljadu evra, piše Raša tudej.

Prema procenama, sa izgradnjom bi se trebalo započeti 2024. godine.

Najduži tunel na svetu
Izvor: YouTube/UC4D Unlimited Creations Ltd

Komentari 12

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Lim

A Zorana se hvali kako će do početka turističke sezone biti gotovo asvaltiranje tunela i to je pod znakom???

Bole

Ovo nije cudo arhitekture nego gradjevine! Tunel, kao i most u potpunosti projektuje gradjevinski inzenjer i nema nikakve veze sa arhitektom.

Maksim

Bice cudo arhitekture jedino ako ga oslikaju kao Sikstinsku kapelu, u suprotnom arhitekte imaju veze sa tim ko dete sa nuklearnom fizikom.

special-image

PRODAVNICA

MONDO REPORTAŽE

MONDO & EU

Inicijalizacija u toku...
loader