VANZEMALJCI ŠALJU SIGNALE? Nije šala, naučnici otkrili specifične radio-talase, pokušavaju da otkriju odakle dolaze

Autor Dušan Ivković

Ipak, naveli su da se ne požuruje sa bilo kakvim zaključcima

svemir otkrice naucnici vanzemaljci radio talasi Izvor: YouTube/Printscreen/Claudio Vantaggiato

Grupa astronoma koja godinama traga za vanzemaljskim životom, primetila je intrigantnu emisiju radio-talasa koja je, prema njihovom mišljenju, došla iz smera Proksime Kentauri, zvezde najbliže Suncu.

Taj uski snop radio-talasa je tokom 30 sati nadzora, koliko je trajao, ulovio teleskop Parks u Australiji, u aprilu i maju prošle godine. Analiza snopa traje već neko vreme, a naučnici još uvek nisu identifikovali zemaljskog uzročnika, kao na primer da neki satelit koji je u prolazu ili opremu na Zemlji.

Možda će vas zanimati

Nije neobično da astronomi upravo teleskopom Parks u sklopu projekta "Brejktru listen" vrednog 100 miliona dolara, uoče neobične radio-talase, ali sve se to do sada pripisivalo ljudskom delovanju ili prirodnim smetnjama.

I najnoviji "signal" možda će dobiti svakodnevno objašnjenje, ali smer uskog snopa, oko 980 MHz, i prividno pomeranje njegove frekvencije za koji je utvrđeno da je u skladu sa kretanjem planeta, ovom otkriću dodali su misterioznu notu.

Radio-talasi koji dolaze iz smera Proksime Kentauri, crvene patuljaste zvezde udaljene 4,2 svetlosne godine od Zemlje, nisu uočeni nakon prvobitnog posmatranja, rekao je astronaut koji je, imajući u vidu da je istraživanje i dalje u toku, želeo da ostane anoniman.

"To je prvi ozbiljni kandidat od 'Wow!' signala" rekao je kratko.

Inače, "Wow!" signal otkriven je 1977. godine. To je bio kratkotrajni uskopojasni radio-signal, otkriven iz opservatorijuma u Ohaju koji traga za vanzemaljskom inteligencijom.

Neobični signal, koji je svoje ime dobio nakon što je astronom Džeri Eman napisao "Wow!" pored podataka, izazvao je lavinu oduševljenja, iako je Eman istakao da se "ne izvode veliki zaključci iz polovičnih podataka".

(Mondo/Guardian)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte i ovo

Brnabič

Isti oni koje ste pustili pre manje od godinu dana...

KLJUČNO PITANJE

A zašto se malo bolje ne bi istražili okeani i polovi?

Jovan PFK 26