• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NEMAČKI AUTOMOBILSKI GIGANT OTPUSTIO BLIZU 3.000 RADNIKA! Čuvena fabrika odlazi na doboš, novi šamar privredi

Autor Aleksandar Blagić

Nije pronađen novi investitor za fabriku automobila marke "Ford" u Sarluju.

 Fabrika u Nemačkoj otpustila 3000 radnika u jednom danu Izvor: YouTube/Screenshot

Nakon 15 meseci nade i straha stigla je loša vest da nije pronađen novi investitor za Fordovu fabriku u Sarluju. Mogući kupac, poznati proizvođač automobila, odustao je prošle nedelje, pišu nemački mediji.

To znači da od danas više neće biti posla za 2.850 od ukupno 4.500 zaposlenih u fabrici. Nemački mediji navode da "Ford" želi i dalje da angažuje najviše 1.000 radnika. Direktor Fordove fabrike Martin Sander navodi da kompanija želi da pregovara o socijalnom planu za zaposlene dok se sindikati još nisu zvanično oglasili nakon šokantne vesti.

Radnici fabrike i više od 1.000 dobavljača u Sarluju nalaze se već duže vreme u neizvesnoj situaciji. Najozbiljniji kandidat za preuzimanje fabrike bio je navodno kineski proizvođač automobila BYD. Kineski proizvođač automobila Čeri takođe je tražio lokaciju u Evropi.

Neimenovani investitor prekinuo pregovore

Vest da je neimenovani investitor prekinuo pregovore saopštena je na sastanku radnika na kome je takođe bio prisutan ministar privrede Jirgen Barke. Uprava fabrike, međutim, tvrdi da će uskoro ponovo razgovarati s investitorom.

Ford je krajem juna objavio da pregovara s poznatim investitorom i da je potpisan memorandum o namerama za preuzimanje fabrike u Sarluju. Tada je obećano da bi obavezujući sporazum trebalo da bude na snazi ​​do početka oktobra.

"Intenzivno smo pregovarali u raznim sektorima i na sto smo stavili paket vredan trocifreni milionski iznos. Država je uspela da dogovoriti ključne tačke deoničarskog sporazuma o zajedničkom ulaganju sa investitorom i drugim partnerima", rekao je ministar Barke.

Ali ni to nije bilo dovoljno. Sada je državna vlast ostala praznih ruku.

"Uložićemo sve napore da nastavimo da stvaramo dobro plaćena industrijska radna mesta i radna mesta u budućim sektorima u Sarluju", obećao je ministar Barke.

Centar za automobilska istraživanja (CAR) u Duizburgu ranije je upozoravao na nepovoljan razvoj događaja: "Preuzimanje postojeće fabričke infrastrukture s postojećom automatizacijom je naravno vrlo teško i to pogotovo ako se radi o starijoj fabrici", navodi CAR.

Sve to su loše vesti za radnike Forda u Nemačkoj. Nemački medij i navode da će se “fokus” u Sarluju proizvoditi do 2025. godine. Nemačka automobilska industrija nalazi se u velikoj krizi. Nedavno je stigla i vest da Folksvagen na dve nedelje gasi proizvodnju električnih vozila u fabrikama u Cvikauu i Duizburgu.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:29
Gori fabrika auto-delova u Sremskoj Mitrovici
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

(MONDO/Fenix magazin)

Pročitajte i ovo

Komentari 11

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

evotigana

Samo naš Mercedes Ikarus stoji stabilno.

Nole

Ford nemacki Gigant?

Neko iz mase

@Nole Evropski ford osim imena nema praktično nikakve veze sa američkim. Potpuno druga vozila prave, imaju odvojen menadžment, razvoj i finansije.

special image