• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

SVI IMAMO NJIHOV PROIZVOD U KUĆI, SAD PRITERANI UZ ZID! Prvo smanjuju radnu nedelju, pa slede masovna otpuštanja

Autor Aleksandar Blagić

Poznata nemačka kompanija "Boš" planira da smanji veliki broj radnih mesta.

 Bosch otpušta radnike u Nemačkoj Izvor: Profimedia/AFP

Nemačka kompanija "Boš" planira da ukine veliki broj radnih mesta u toku 2024. godine, piše "Feniks magazin". Prema pisanju nemačkih medija, u fabrikama u Fojerbahu i Šviberdingenu bi moglo bez posla da ostane 1.500 radnika.

Portparolka kompanije je navela da je rukovodstvo u bliskom kontaktu sa predstavnicima radnika i da će radnička veća biti konsultovana pre donošenja odluke i da mogu da predlože alternativne pravce delovanja. "Želimo da se fokusiramo na interno raspoređivanje zaposlenih u drugim područjima, ponudu kvalifikacijskih programa za područja rasta, ali i na propise o prevremenom penzionisanju ili sporazume o dobrovoljnom raskidu", rekla je ona.

"Boš" je letos isključio mogućnost otpuštanja 80.000 zaposlenih nemačkog odseka za mobilnost do 2027. godine i saopštio da otpuštanje radnika treba sprovesti na društveno odgovoran način. Prelazak na elektromobilnost zahteva velika početna ulaganja i praćen je sve manjom potrebom za zapošljavanjem dok su globalna ekonomska kriza i stalna inflacija pogoršali situaciju.

Posebno je pogođen sektor pogona gde se sprovode istraživanja i razvoj dizel i benzinskih motora. Očekuje se da će radna mesta u tom sektoru, uključujući administraciju i prodaju, biti ukinuta do kraja 2025. godine. To je povezano i sa evropskom zabranom motora s unutrašnjim sagorevanjme koja će se primenjivati od 2035. godine. Mnoge kompanije se već pripremaju za nova pravila, budući da će dizel i benzinski motori dugoročno biti izbačeni iz upotrebe, objašnjavaju stručnjaci.

Proizvođači automobila iz tog razloga jedva da žele da ulažu u razvoj ovih motora. Za dobavljače poput "Boša" to znači da u ovom području gotovo da nema narudžbi. Srednjoročno gledano to će imati veliki uticaj na automobilsku industriju.

"Nastavljamo korak po korak i razvijamo mere specifične za svaku fabriku. Borimo se sa znatno većim izazovima nego što smo očekivali početkom godine", navela je portparolka kompanije.

Mediji navode i da bi ugovorena radna nedelja od 40 sati trebalo kolektivno da se smanji na 35 sati. "Boš" je jedna od vodećih svetskih kompanija u proizvodnji elektronike, kućnih aparata, bele tehnike, delova za automobile...

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:55
Gori fabrika Celex, vatrogasci nadljuski gase požar
Izvor: Video plus
Izvor: Video plus

(MONDO/A.B.)

Pročitajte i ovo

Komentari 4

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mali Perica

Neka se ne brinu kupiće ih kinezi

Milos

Vise od deceniju prave nekvalitetne aparate koji kostaju i kvare se. Pored toga tu je poslovna politika da original delovi posle izvesnog vremena za pojedine modele masina za sudove kostaju vise nego polovina iznosa novog uredjaja . Usisivaci na baterije u startu se kvare A o friziderima da ne pricam Namerno prave uredjaje aa sistemskim greskama gde posle kvara mora elektronika da se menja a to je preskupo. Od nekada kvalitetnog brenda ostao je samo ime

Nikola

@Milos Jel si ti roliko glup. Kompanija koja pravi najsavrseniju tehnologiju od aviona do automobila pa do gasne tehnologije, elektronike itd, a ti pricas o masini za ves ili pranje sudova i toster. Da li si ti svestan sta sve bos proizvodi ?!

special image