Bivši zaposleni u Boingu poznat po izazivanju zabrinutosti u vezi sa standardima proizvodnje kompanije, pronađen je mrtav u SAD-u. Džon Barnet je radio za Boing 32 godine, sve do svog penzionisanja 2017. godine. U danima pre smrti, on je svedočio protiv kompanije.
Boing je saopštio da su bili tužni kada su čuli da je Barnet preminuo. Mrtvozornik okruga Čarlston potvrdio je njegovu smrt za BBC u ponedeljak. U njemu se navodi da je 62-godišnjak preminuo od rane koju je sam sebi naneo 9. marta i policija istražuje slučaj. Barnet je radio za američkog avionskog giganta 32 godine, sve do svog penzionisanja 2017. zbog zdravstvenih razloga.
Od 2010. radio je kao menadžer kvaliteta u fabrici u Severnom Čarlstonu, praveći 787 "Dreamliner", najsavremeniji avion koji se koristi uglavnom na dugim linijama. Godine 2019, Barnet je rekao za BBC da su radnici pod pritiskom namerno postavljali delove ispod standarda u avione na proizvodnoj liniji.
Takođe je rekao da je otkrio ozbiljne probleme sa sistemima kiseonika u Boingu, što bi moglo značiti da jedna od četiri maske za disanje neće raditi u hitnim slučajevima. On je rekao da je ubrzo nakon što je počeo da radi u Južnoj Karolini postao zabrinut da pritisak na izgradnju novih aviona znači da je proces montaže ubrzan i da je bezbednost ugrožena, što je kompanija negirala.
Kasnije je za BBC rekao da radnici nisu ispoštovali procedure namenjene praćenju komponenti kroz fabriku, što je omogućilo da neispravne komponente nestanu. On je rekao da su u nekim slučajevima delovi ispod standarda uzeti iz kanti za otpad i ugrađeni u avione koji su se gradili kako bi se sprečila kašnjenja na proizvodnoj liniji. Takođe je tvrdio da su testovi sistema kiseonika za hitne slučajeve koji treba da budu ugrađeni u 787 pokazali stopu kvara od 25%, što znači da bi svaki četvrti mogao da ne uspe da se aktivira u hitnoj situaciji u stvarnom životu.
G. Barnet je rekao da je upozorio menadžere na svoju zabrinutost, ali ništa nije preduzeto. Boing je demantovao njegove tvrdnje. Međutim, pregled američkog regulatora, Federalne uprave za avijaciju (FAA) iz 2017. godine, potvrdio je neke od zabrinutosti Barneta. Utvrđeno je da je lokacija najmanje 53 "neusaglašena" dela u fabrici nepoznata i da se smatraju izgubljenim. Boingu je naređeno da preduzme korektivne mere.
U vezi sa pitanjem boca sa kiseonikom, kompanija je rekla da je 2017. godine "identifikovala neke boce kiseonika primljene od dobavljača koje nisu bile pravilno postavljene". Ali je negirao da je bilo koji od njih zapravo ugrađen u avion. Nakon što je otišao u penziju, pokrenuo je dugogodišnji sudski postupak protiv kompanije.
Prošle nedelje je Barnet dao zvaničan iskaz u kojem su ga ispitivali Boingovi advokati, pre nego što ga je ispitao njegov branilac. U subotu je trebalo da bude podvrgnut daljem ispitivanju. Kada se nije pojavio, raspitivali su se u njegovom hotelu. Nakon toga je pronađen mrtav u svom kamionu na parkingu hotela. U razgovoru za BBC, njegov advokat je opisao njegovu smrt kao "tragičnu". U izjavi Boing je rekao: "Ožalošćeni smo smrću gospodina Barneta, a naše misli su sa njegovom porodicom i prijateljima." Njegova smrt dolazi u trenutku kada su standardi proizvodnje i Boinga i njegovog ključnog dobavljača Spirit Aerosistems pod intenzivnim ispitivanjem.
BONUS VIDEO:
(BBC/MONDO/J.D.)
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!
Kakav debakl Hrvatske u košarci, i to od Bosne! Odlazak na Eurobasket će biti nemoguća misija