Novi porezi i mere štednje mnogo toga menjaju u Grčkoj tako da su zakačili i neke gotovo neverovatne dotacije, koje je država plaćala iz budžeta, piše "Politika".
Nemački list "Handesblat" objavljuje spisak prema kome su, recimo, vozači službenih dizel automobila mesečno dobijali 25 evra za "zagrevanje motora", a mašinisti lokomotiva po 420 evra za održavanje lične higijene, preciznije, pranje ruku.
Vozači autobusa u Atini su imali dodatak od 310 evra ukoliko u toku meseca nijednom nisu zakasnili na posao. Inače, u Grčkoj je običaj da se kasni. Kuriri u ministarstvima su imali dodatak od 290 evra za uredno i na vreme prenošenje dokumenata iz kabineta u kabinet.
Vrhunac kurioziteta je da su državni službenici imali dodatak za kopiranje dokumenta. Zaposleni u Ministarstvu kulture imali su premije za nabavku odeće, a zaposleni u državnom osiguranju regres za prevoz iako nisu izlazili na teren, već su isključivo radili u kabinetu.
Uprkos ovim saznanjima, Grčkoj preti novi štrajk, ovog puta taksista. Ni prvi ni poslednji, sem što je u nezgodno vreme, usred turističke sezone, i što će ponovo paralisati saobraćaj u centru Atine.
Početkom nedelje je na snagu stupio novi Zakon o liberalizaciji taksi-prevoza, što znači, isto kao i u slučaju kamiondžija, koji su prošlog leta blokirali zemlju, da više nema „povlašćenih”, i da je profesija otvorena za sve zainteresovane.
Takozvanom otvaranju profesija podleže preko 130 delatnosti koje su do sada bile "otvorene" samo za one koji su imali novca da plate skupe licence i pokrenu svoj biznis.
Taksisti su ogorčeni, jer će ubuduće dozvola za rad biti dostupna svima koji podnesu zahtev. Preciznije, samo tržište će određivati koliko je taksija potrebno u nekom gradu ili oblasti. Recimo, u ovom trenutku je u regionu Atike više od 30.000 taksista, a polovina od njih u Atini. Stari taksisti su bez sumnje oštećeni, jer su pre zakona za dozvolu platili više od 200.000 evra, a novac im neće biti vraćen.
Novi zakoni mnogo toga menjaju a najbolnije su drastične mere štednje, tako da će u proseku svaka grčka porodica ubuduće godišnje imati jednu platu manje. Od ponedeljka su na tri evra poskupele najjeftinije cigarete, koje je pušila većina stanovništva
Najveći udarac će početkom septembra dočekati ugostitelje, jer se porez na dodatu vrednost sa 13 odsto diže na 23 odsto. Na jesen poskupljuje gas, lož-ulje, a godišnja taksa za puteve, prilikom registracije vozila, raste za 12,5 odsto.
Vlasnici skupih automobila, jahti i bazena, plaćaće porez od pet odsto na prijavljenu imovinu, s tim što će sada, navodno, kontrola biti strožija, piše "Politika".
(MONDO)
Nemački list "Handesblat" objavljuje spisak prema kome su, recimo, vozači službenih dizel automobila mesečno dobijali 25 evra za "zagrevanje motora", a mašinisti lokomotiva po 420 evra za održavanje lične higijene, preciznije, pranje ruku.
Vozači autobusa u Atini su imali dodatak od 310 evra ukoliko u toku meseca nijednom nisu zakasnili na posao. Inače, u Grčkoj je običaj da se kasni. Kuriri u ministarstvima su imali dodatak od 290 evra za uredno i na vreme prenošenje dokumenata iz kabineta u kabinet.
Vrhunac kurioziteta je da su državni službenici imali dodatak za kopiranje dokumenta. Zaposleni u Ministarstvu kulture imali su premije za nabavku odeće, a zaposleni u državnom osiguranju regres za prevoz iako nisu izlazili na teren, već su isključivo radili u kabinetu.
Uprkos ovim saznanjima, Grčkoj preti novi štrajk, ovog puta taksista. Ni prvi ni poslednji, sem što je u nezgodno vreme, usred turističke sezone, i što će ponovo paralisati saobraćaj u centru Atine.
Početkom nedelje je na snagu stupio novi Zakon o liberalizaciji taksi-prevoza, što znači, isto kao i u slučaju kamiondžija, koji su prošlog leta blokirali zemlju, da više nema „povlašćenih”, i da je profesija otvorena za sve zainteresovane.
Takozvanom otvaranju profesija podleže preko 130 delatnosti koje su do sada bile "otvorene" samo za one koji su imali novca da plate skupe licence i pokrenu svoj biznis.
Taksisti su ogorčeni, jer će ubuduće dozvola za rad biti dostupna svima koji podnesu zahtev. Preciznije, samo tržište će određivati koliko je taksija potrebno u nekom gradu ili oblasti. Recimo, u ovom trenutku je u regionu Atike više od 30.000 taksista, a polovina od njih u Atini. Stari taksisti su bez sumnje oštećeni, jer su pre zakona za dozvolu platili više od 200.000 evra, a novac im neće biti vraćen.
Novi zakoni mnogo toga menjaju a najbolnije su drastične mere štednje, tako da će u proseku svaka grčka porodica ubuduće godišnje imati jednu platu manje. Od ponedeljka su na tri evra poskupele najjeftinije cigarete, koje je pušila većina stanovništva
Najveći udarac će početkom septembra dočekati ugostitelje, jer se porez na dodatu vrednost sa 13 odsto diže na 23 odsto. Na jesen poskupljuje gas, lož-ulje, a godišnja taksa za puteve, prilikom registracije vozila, raste za 12,5 odsto.
Vlasnici skupih automobila, jahti i bazena, plaćaće porez od pet odsto na prijavljenu imovinu, s tim što će sada, navodno, kontrola biti strožija, piše "Politika".
(MONDO)
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Putin je zbog ovog oružja naredio napad hipersoničnom raketom: Ubijen važan ruski general i 500 Severnokorejaca
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina