Istraživanje o uticaju digitalnih medija na ponašanje potrošača sprovedeno je na uzorku od približno 9.000 ljudi u devet zemalja širom sveta - Kini, Brazilu, Singapuru, Nemačkoj, Australiji, Kanadi, Španiji, Velikoj Britaniji i SAD.

Prema istraživanju, i pored sve veće digitalizacije medija polovina korisnika se i dalje oslanja na tradicionalne medije kao izvor zabave i informacija.

Televizija je i dalje najpopularniji svetski medij, a TV ne gleda svega između 8-16 odsto ispitanika. Interesantno je da se TV program sve više prati i preko mobilnih uređaja.

Očekuje se da će do 2014. godine svaki četvrti stanovnik u ovih devet zemalja posedovati tablet, a čak svaki drugi pametni (smart) telefon, što će dodatno ubrzati digitalizaciju svetskog medijskog tržišta.

Paralelno gledanje TV-a i korišćenje mobilnih uređaja i laptop računara sve više smanjuje efikasnost klasičnog TV oglašavanja.

Polovina svih ispitanih Amerikanaca kaže da u isto vreme koristi i TV i računar, a iste navike ima i skoro polovina (44 odsto) Evropljana.

Ovaj fenomen nazvan je "efekat dva ekrana", a uticaće na razvoj novih marketinških metoda i otvoriti nove mogućnosti za zaradu na onlajn sadržajima.

Kako bi ostvarile profit, od medijskih kuća će se u budućnosti očekivati da poznaju navike potrošača, mogućnosti mobilnih uređaja, kao i da osmisle nove modele oglašavanja, kontrolišu "efekat dva ekrana" i da rade na popularizaciji onlajn servisa.

Digitalni mediji su ubedljivo najpopularniji izvor informacija i zabave među urbanim stanovništvom, naročito Kine, Brazila i Singapura.

Ovaj trend ubrzavaju sve jeftiniji tableti i pametni (smart) telefoni, kao i sve brže mreže za prenos podataka.

(Tanjug, foto: Beta/AP/Julie Jacobson)