Ova ekološka organizacija tvrdi da je popularni Internet pretraživač delimično kriv za dramatičan rast potražnje ove skupocene sirovine u Aziji zbog koje se afrički slonovi ubijaju u dosad nezapamćenom broju.

EIA navodi da postoji oko 10.000 reklama na japanskim sajtovima za kupovinu na Guglu u kojima se promoviše prodaja slonovače.

Oko 80 odsto ovih reklama je za "hanko", male drvene pečate čija je upotreba veoma rasprostranjena u Japanu i koji obično imaju izgravirani deo od slonovače.

Prodaja hanko pečata "znatno doprinosi potražnji slonovače, pa samim tim i ubijanju slonova širom Afrike", navodi se u saopštenju EIA, prenosi AP.

"Dok se slonovi masovno ubijaju širom Afrike radi proizvodnje ukrasa od slonovače, šokantno je otkriti da Gugl, uprkos masovnim resursima kojima raspolaže, nije u stanju da primeni sopstvenu politiku čiji je cilj zaštita ugroženih slonova", istakao je Alan Torton, predsednik EIA.

U svom odgovoru na ove optužbe, Gugl ističe da su reklame za proizvode dobijene od ugroženih vrsta zabranjene politikom kompanije i da će čim budu identifikovane one koje krše tu politiku biti odmah uklonjene.

Pre samo 70 godina, širom subsaharske Afrike živelo je oko pet miliona slonova. Danas ih je preostalo svega par stotina hiljada.

Samo prošle godine, u Africi je ubijeno 32.000 slonova zbog njihovih kljova koje se, na crnom tržištu, prodaju po ceni od 1.300 dolara za pola kilograma.

(Tanjug)