Ovo je zaključak istraživanja koje je sprovela državna agencija za spoljnu trgovinu i marketing mesta poslovanja German Trade and Invest (GTAI).

Iako je oznaka kvaliteta "Made in Germany" i dalje na ceni, navodi se u istraživanju, za uspeh nemačkih preduzeća u inostranstvu potrebno je popravljanje postprodajnog (tzv. after-sales) servisa, odnosno strategije dugoročnog vezivanja kupaca za nemačke proizvode i strategije lokalizacije.

Agencija je u 15 zemalja istražila kolika je danas prava vrednost marke odrednice porekla. Ispostavilo se da je u SAD ona i dalje sinonim za kvalitet, preciznost i pouzdanost. Pogotovu kada je reč o mašinama i automobilima privlačnost ove marke je velika.

No, kako se navodi u istraživanju, u SAD su kupci zahtevni i dobro informisani. Često je za njih važno da nemačke firme naglase da je određena roba proizvedena u SAD, ali uz poštovanje nemačkih standarda. Zato su na ceni više oznake "Designed in Germany" ili "German engeneering".

U Rusiji je pak "Made in Germany" oznaka vrhunskog kvaliteta. U toj zemlji su svi nemački proizvodi izuzetno cenjeni - od automobila i mašina, preko industrijskih postrojenja do lekova, odeće i životnih namirnica. Jeidino kada je reč o proizvodima informacione i komunikacione tehnologije to nije slučaj.

U Brazilu, kako se navodi, bogati gtrađani izuzetno cene nemačke prouizvode, ali ih "nova srednja klasa" često ne zna. Pored toga, na odluku o kupovini na brazilskom tržištu sve više utiče cena proizvoda, kao i bliskost sa potrošačima. No, brazilsko tržište ostaje među najatraktivnjima za nemačke firme, koje, navodi se u studiji, moraju da poprave marketing.

U izveštaju GTAI se ukazuje da sjaj oznake "Made in Germany" u Kini počinje da bledi i da "konkurencija u ovoj zemlji ni u kom slučaju ne spava".

Iako je Kina za nemačku mašinsku industriju najvažnije tržište, konkurenti su sve aktivniji, dobit počinje da opada. I u ovoj zemlji, kako se navodi, nemačka preduzeća moraju da proizvode na licu mesta, ali i da "dokažu" da je kvalitet proizvoda u skladu sa oznakom "Made in Germany" što ostaje "jedan od najvećih izazova za budućnost".

Imidž nemačkih proizvoda u Velikoj Britaniji, gde je pre 130 godina i smišljena oznaka "Made in Germany" bolji je nego ikada. Jedino kada je reč o korišćenju obnovljivih izvora energije sve više se cene domaći proizvodi.

Proizvodi sa oznakom "Made in Germany" visoko se cene i u Španiji, Italiji, Južnoj Koreji ili Poljskoj. U Ujedinjenim Arapskim Emiratima je marketinško dejstvo oznake i dalje znatno, ali je vidno i da slabi i da nemačke firme ne mogu da se pouzdaju samo u "bonus" koji im obezbeđuje "Made in Germany".