"Malezija Erlajns sa žaljenjem javlja da nema nikakve sumnje da je avion na letu MH370 zauvek izgubljen i da putnici i članovi posade nisu preživeli. Kao što ćete uskoro čuti od premijera Malezije, sada se moraju prihvatiti činjenice da je avion pao u južni deo Indijskog okeana", navedeno je u SMS poruci koja je poslata porodicama stradalih.

— RT (@RT_com) March 24, 2014

Potom se naciji obratio i malezijski premijer:

Nove analize satelitskih snimaka pokazuju da se malezijski avion Boing 777 srušio u južnom delu Indijskog okeana, rekao je Nadžib Razak.

"Na osnovu njihovih novih analiza, 'Inmarsat' (britanska kompanija koja je obezbedila satelitske podatke) i britanska službe za istraživanje avionskih nesreća AAIB (ogranaka Ministarstva saobraćaja) zaključili su da je avion na letu MH370 leteo duž južnog koridora i da je njegova poslednja pozicija bila usred Indijskog okeana, zapadno od Perta", rekao je Razak.

Malezijski premijer je rekao da je to udaljena lokacija, "daleko od bilo kakvog mogućeg mesta za sletanje", preneo je AP.

"Zato sa dubokom tugom i žaljenjem moram da vas obavestim da je po tim novim podacima, avion sa leta MH370 završio u južom delu Indijskog okeana", rekao je malezijski premijer, ističući da su Inmarsat i AAIB koristili tip analiza koje do sada nisu korišćene ni u jednoj istrazi.

Razak je na konferenciji za novinare održanoj u ponedeljak uveče po tamošnjem vremenu nosio crninu.

Premijer Malezije je, takođe, najavio za sutra po lokalnom vremenu pres konferenciju sa novim detaljima.

Razak je rekao da je danas istupio zbog posvećenosti Malezije "iskrenosti i poštovanju porodica", za koje je rekao da su dva principa kojim se istraga rukovodila.

Prema njegovim rečima, porodice putnika i članova posade o tome šta je saopštio obavestila je kompanija "Malezija erlajnz".

Prethodno je kineski avion uključen u potragu primetio dva bela objekta kvadratnog oblika u Indijskom okeanu. I australijski spasioci uočili su dva objekta.

Prema rečima portparola Ministarstva instranih poslova, Honga Leija, kineski avioni će početi da pristižu na jug Indijskog okeana sutra, preneo je Rojters.

Objekti su uočeni u oblasti gde postoji satelitski snimak o mogućim ostacima nestalog malezijskog aviona.

Istovremeno, Sjedinjene Američke Države uputile su specijalizovani uređaj za detekciju crne kutije iz letilice.

Piloti aviona IL-76 videli su objekte - veći plutajući objekat i nešto manji razbacane u južnom delu Indijskog okeana i prijavili koordinate australijskom komandnom centru koja koordinira multinacionalnom pretragom, a i kineski ledolomac "Snežni zmaj" je na putu u tu oblast okeana, javila je kineska novinska agencija.

Australijska Uprava za bezbednost plovidbe saopštila je da su objekti primećeni u današnjem pretraživanju prostora i biće načinjeni pokušaji da oni presele.

Australijski avion je uočio dva objekta tokom potrage za nestalim malezijskim avionom u južnom delu Indijskog okeana i upućen je tamo brod radi istrage, saopštio je danas ministar saobraćaja Malezije.

"Pre par minuta (malezijski) premijer primio je poziv od premijera Australije, koji ga je informisao da je australijski avion locirao dva objekta u australijskoj oblasti za pretragu, jedan kružni i jedan pravougaoni", rekao je ministar Hišamudin Husein, prenela je agencija AFP.

Loše vreme preti naporima da se pretraži prostor od oko 2.500 kilometara jugozapadno od Perta. Najavljuje se vetar, niski oblaci i smanjenje vidljivosti. Istovremeno Pacifička američka komanda saopštila je da je poslala lokator za crne kutije aviona u oblasti u slučaju da su ostaci letilice pronađeni.

Evo šta se zna o letu MH370


Ono što se zna je da je let MH370 poleteo iz Kuala Lumpura 41 minut posle ponoći po lokalnom vremenu - 16.41 po srednjoevropskom.

U Peking je trebalo da sleti u 06.30 - odnosno 22.30 po srednjoevropskom.

"Malezija erlajnz" je saopštio da je izgubio kontakt sa avionom manje od sat posle poletanja.

Nikakav signal za opasnost, niti poruka nije poslata iz aviona.

Tačno u 01.07 sati, avion je poslao kompjuterski signal, kakav uobičajeno šalje u intervalima tokom leta. Signal koji je trebalo da pošalje u 01.37 nikad nije stigao do kompjutera na zemlji.

U međuvremenu, u 01.19 sati, kopilot je kontroli letenja rekao: "U redu, laku noć."

Nekoliko minuta kasnije, transponder - koji komunicira sa radarom na zemlji, isključen je pošto je avion iz zone malezijske kontrole letenje prešao u vazdušni prostor Vijetnama, iznad Južnog kineskog mora.

Vazduhoplovni zvaničnici Vijetnama saopštili su u 01.21 da se avion nije prijavio kontroli letenja u Ho Ši Minu, kako je planirano.

Sedam sati pošto je izgubljen kontakt sa kontrolom letenja, satelit iznad Indijskog okeana je primio podatke aviona.

Ta poslednja komunikacija sa satelitom, obelodanjena nedelju dana posle nestanka aviona, pokazala je da je avion bio na jednom od dva koridora za letenje: prvi se proteže severno, između Tajlanda i Kazahstana, a drugi južno, između Indonezije i južnog dela Indijskog okeana.

Planirana ruta aviona trebalo je da ga vodi severoistočno, preko Kambodže i Vijetnama, pa je to područje i zona Južnog kineskog mora bilo u centru pažnje prve potrage za nestalim letom.

Danas, malezijski premijer je saopštio da je "avion završio svoj put na jugu Indijskog okeana". Na letu je 153 Kineza i 38 Malezijaca, i 12 članova posade.

Među putnicima je bilo sedmoro dece.

Na letu su bili i građani Irana - istraga je u međuvremenu utvrdila da su dvojica koristili falsifikovane pasoše, kao i SAD, Kanade, Indonezije, Australije, Indije, Francuske, Novog Zelanda, Ukrajine, Rusije, Tajvana i Holandije.

Među kineskim državljanima, bila je i delegacija 19 priznatih umetnika koji su u Kuala Lumpuru bili na izložbi.

"Malezija erlajnz" saopštio je da je za let bilo prijavljeno još četvoro putnika, ali da se oni nisu pojavili na aerodromu.

Avion Boing 777 na letu MH370, u kojem je bilo 239 putnika, izgubio je kontakt sa kontrolom leta jedan sat po poletanju iz Kuala Lumpura 8. marta.

Više od 20 država učestvuje u potrazi za avionom.