Takođe, svi su besni jer se nailazi na dokaza da putnicima nije data prava šansa da napuste brod, već su dobili uputstvo da ostanu mirni i da pomoć stiže.

Kapetan Li Džon-seok (60) pobegao je sa trajekta 40 minuta nakon što je brod počeo da tone, a među prvima je brod napustilo i šest ostalih članova posade, prenosi britanski list "Gardijan" (The Guardian).

Neimenovani zvaničnik obalne straže rekao je da je protiv kapetana Lija danas pokrenuta krivična istraga i da ga u gradu Mokpo ispituje obalna straža, usred nepotvrđenih navoda je on bio jedan od prvih koji su skočili u vodu i spasli se, prenosi Rojters.

"Izvinjavam se putnicima, žrtvama i njihovim porodicama", rekao je kapetan u centru obalne straže u Mokpou, ne želeći da odgovori na pitanja o tome šta se dogodilo i zašto je napustio brod, a istražitelji su potom zabranili novinarima pristup kapetanu.

Mediji navode da kapetanu prete optužbe za nemar sa smrtnim ishodom, kao i za kršenje zakona o ponašanju brodske posade.

Niko od preživelih ne može da precizira kada je tačno kapetan napustio trajekt, mada je nekoliko njih reklo da je on to učinio "rano", a drugi su naveli da je u to vreme posada tražila od putnika da ostanu mirni i na svojim mestima.

Preživeli su istakli da je putnicima nekoliko puta rečeno da ostanu na svojim mestima u kabinama kada je brod zapao u nevolju u sredu ujutro.

Oni koji su poslusali uputstvo posle su shvatili da im je nemoguće da napuste brod nakon što se on naglo okrenuo što je izazvalo potpunu paniku, preneo je AFP.

Jedan od preživelih, Kim Sung-Muk rekao je da se borio da spasi oko 30 učenika koji nisu mogli da izađu iz jedne sale sa četvrte platforme broda.

"Nisam čak ni mogao da uđem u salu jer se sve nakrivilo. Brod je otišao pod vodu i oni nisu imali za šta da se uhvate rukama. Mogli su da puze po podu jer je bio mokar, a našao se pod oštrim uglom", rekao je Kim.

Jedan od učenika koji se spasao rekao je da je većina putnika ostala na svojim sedištima oko 30 do 49 minuta, poštujući instrukcije koje je primila od posade preko unutrašnjeg sistema razglasa.

"Poruka je bila ponavljana i ponavljana. Ostanite na mestu, ne pomerajte se", rekao je drugi preživeli Huh Jong-Ki.

Agencija navodi da je disciplina oštra u južnokorejskom sistemu obrazovanja pa može da se zaključi da je većina od 375 srednjoškolaca na trajektu, bespogovorno poslušala zvanične komande.

"Da su nam samo rekli da izađemo ranije, onda bi više nas moglo da skoči u more", rekla je jedna od učenica za televiziju MBC.

"Ali je većina ljudi ostala kao što im je i rečeno", rekla je ona.

Brod težak 6.825 tona je počeo da se krivi, zatim je završio pod uglom od 90 stepeni u odnosu na vodu a zatim se potpuno preokrenuo i potonuo tako da mu je samo deo kobilice ostao iznad vode.

Više putnika pobeglo iz broda, izazvale su javni bes u zemlji koja nije navikla na nesreće tako velikih razmera, posebno one u oblasti njene efikasne i moderne transportne infrastrukture.

Većina Južnokorejaca veruje da su takve vrste nesreća ostale iza njih i da se uglavnom događaju u manje razvijenim zemljama.

Izuzev požara u podzemnoj železnici 2003. godine u kojoj je poginulo 192 ljudi, u proteklih skoro dve decenije u Južnoj Koreji nije bilo nesreća većih razmera.

Prilikom rušenja tržnog centra 1995. godine poginulo je više od 500 ljudi, dok je skoro 300 izgubilo život kada je potonuo trajekt na zapadnoj obali 1993. godine.

Nekadašnji šef spasilačke službe južnokorejske mornarice Jin Kjo-Jung, rekao je da postoje situacije kada je od ključne važnosti da se putnice pomeraju, prenela je francuska agencija.

"Ako se međutim brod naginjao tako dramatično do tačke da ljudi nisu mogli da se kreću okolo, narediti im da ostanu na mestu znači da su primili pogrešno naređenje", rekao je Jung za televiziju YTN.

Nesreću je preživeo kapetan trajekta "Sevol", Li Jun-Seok, kojeg danas ispituju istražni organi. On je prikazan na televiziji okružen tv kamerama i novinarima dok je čekao u sedištu obalske straže u Mokpou i samo je nepovezano mrmljao reagujući na uporna pitanja da objasni šta se desilo.

Kako prenosi južnokorejska agencija Jonhap, do sada je od 475 putnika spaseno 179 osoba.
Spasioci su bili primorani da zbog lošeg vremena prekinu potragu da bi je potom ipak nastavili.

Među 14 poginulih je petoro studenata i dvoje nastavnika, kao i dva člana posade, a identitet preostalih pet žrtava za sada nije poznat, navodi Jonhap.

Trajekt je poslao signal na opasnost u 08.58 sati ujutro po lokalnom vremenu, u vodama 20 kilometara od ostrva Bjeongpung i počeo da tone.

Više od 100 brodova i aviona mornarice, obalske straže, nalazi se u oblasti u potrazi za nestalima, a nesreća bi mogla da bude jedna sa najviše žrtava u modernoj istoriji Južne Koreje, javila je južnokorejska agencija Jonhap.

Niska temperatura vode otežava situaciju za moguće preživele.

Na snimcima se vide mokri i promrzli učenici, ogrnuti ćebadima, koji su izvučeni iz vode i smešteni u školsku fiskulturnu salu na obližnjem ostrvu.

Trajekt je u potpunosti potonuo za oko dva sata, saopštila je Obalska straža ne navodeći uzrok nesreće i u kakvom stanju se nalaze povređeni.

Brod je krenuo iz luke Inčeon, na zapadu Južne Koreje u utorak veče i trebalo je da pristane na ostrvu Džedžu, na jugu zemlje. Na plovilu je bilo i oko 150 vozila.
Kapacitet trajekta, dužine 146 metara, bio je oko 900 ljudi, a plovilo je sagrađeno 1994. godine.

Vazduhoplovne snage Južne Koreje poslale su transportni helikopter C-130 sa čamcima za spasavanje, a na mesto nesreće stiglo je i oko 10 armijskih helikoptera i timovi za spasavanje, saopštila je vojska.

U potrazi učestvuju 169 broda i 29 aviona, saopštio je lokalni zvaničnik.