Kako nezvanično saznaje list, na imenovanju Bajatovića na tu novu funkciju insistira Rusija, koja je i ranije, kako se spekulisalo, sprečavala njegovu smenu.

To, međutim, neće biti izgleda jedina promena na čelu javnih preduzeća, pišu "Naše novine" i dodaju da će se na udaru nove vlade naći, pre svih, rukovodioci javnih preduzeća koja su najveći gubitaši.

Kako se navodi, to se pre svega odnosi na Železnice Srbije, koje posluju sa gubitkom od oko 16 milijardi dinara, Petrohemija sa više od 12 milijardi i Putevi Srbije sa minusom od oko osam milijardi dinara.

Srbijagas slovi za najvećeg gubitaša sa oko 40 milijardi dinara gubitka.

"Nova vlada odlučna je da stane na put višedecenijskom scenariju po kome su javna preduzeća ne samo deo političkog plena već i glavno pojilo za političke strane kada je reč o finansiranju. Budući premijer će prekinuti tu praksu, ali i praksu da se javna preduzeća oslanjaju samo na državne pare. Svi će morati da rade ako žele da zarade. Mi iz pretpristupnih fondova EU plaćamo penale jer nismo iskoristili pare date za projekte, jer projekti nisu urađeni, a to više neće moći tako", kaže sagovornik "Naših novina" iz redova buduće vlade Srbije.

"Neće više biti javašluka i bahatluka u javnih preduzećima, moraće dobro da se preispita rad svih onih preduzeća i direktora koji su dugogodišnji gubitaši, a koji i dalje vode firme", dodaje isti izvor.

"Nase novine" pišu da će promena po svemu sudeći biti i u sistemu Elektroprivrede Srbije koji čini javno preduzeće EPS i 13 privrednih društava jer je sadašnji način organizacije neefikasan i neracionalan. Ovaj sistem ima oko 600 direktora i oko 50 šefova službi. Procena je da bi se drugačijim ustrojstvom ovog preduzeća godišnje uštedelo blizu 36 miliona evra.

Prosečna neto zarada na nivou sadašnjih 650 rukovodilaca iznosi 87.000 dinara.
U Železnicama Srbije je zaposleno oko 18.000 radnika, među kojima i 36 direktora koji imaju prosecnu platu oko 130.000 dinara. U Putevima Srbije koji zapošljavaju 1.336 radnika izvršni direktori imaju prosečnu platu od 141.000 dinara.

Putevi Srbije imaju sedam sektora - za održavanje javnih puteva prvog i drugog reda, strategiju, projektovanje i razvoj, zatim za investicije, ekonomsko-finansijske i komercijalne poslove, upravljačko-informacione sisteme u saobraćaju, naplatu putarine i sektor za pravne, kadrovske i opšte poslove.

Srbija raspolaze putnom mrežom državnih puteva prvog i drugog reda, čija se vrednost procenjuje na 13 milijardi dolara.