Žoakin Ronsan kreirao je logo "Ja sam Šarli", ali je zabrinut da bi komercijalni interesi mogli da unište poruku solidarnosti koja stoji iza ove fraze.

Ronsan, koji stanuje sa porodicom pet minuta od kancelarija "Šarli Ebdoa" u Parizu i radi za francusko izdanje modnog časopisa "Stilista", vest o napadu čuo je na radnom mestu.

"Bili smo u redakciji, radeći na novom izdanju, kada je jedan od kolega video izveštaje o pucnjavi na Tviteru. Svi smo bili u šoku. Video sam poruke tipa 'uzasnut sam' i 'zgrožen' ponovljene širom sveta - sve te poruke očaja", rekao je Ronsan za BBC.

— BBC Trending (@BBCtrending) January 14, 2015

Ronsan je rekao da se duboko zagledao u logo "Šarli Ebdoa" razmišljajući o tome šta on za njega znači, i zatim nacrtao jednostavan crtežz u istom fontu kao i naslov nedeljnika.
Iako je u to vreme imao oko 400 pristalica na Twitteru, poruka se brzo proširila, i tokom protekle sedmice tvitovalo ju je oko sedam miliona ljudi.

GalerijaŠarli ebdo - rasprodato!

Ronsan je rekao da su mu se ljudi zahvaljivali, što mu je u početku bilo veoma čudno, ali da je naposletku shvatio da je razlog tome što su pronašli sebe u njegovoj poruci.

"To je ono što 'Ja sam šarli' zapravo znači: Slobodan sam, ne bojim se", rekao je Ronsan.

Nedavno se, međutim, pojavilo drugo pitanje - moguće korišćenje slogana "Ja sam Šarli" u komercijalne svrhe.

Izveštaji pokazuju da je u Francuskoj bilo čak 50 zahteva za intelektualno vlasništvo nad ovom frazom, naveo je britanski radio.

Ronsan je rekao da je dozvolio samo jednoj organizaciji, Reporteri bez granica, da koristi njegov rad i čak je konsultovao advokate u nadi da spreči bilo kakvo komercijalno korišćenje slogana.

"Želim da ova poruka ostane neuprljana. Četiri miliona ljudi koji su u nedelju bili na ulicama Pariza - uzvikivali su ovaj slogan. Uzvikivali su ga na ulicama Londona i Njujorka i širom sveta. Gadi mi se i sama pomisao da bilo ko pokuša da zaradi novac od toga", rekao je Ronsan.

Evropske vlasti odbile su niz pokušaja da se kao intelektualno vlasništvo zaštiti fraza "Ja sam Šarli" (Je suis Charlie) koja je postala slogan solidarnosti širom sveta, posle terorističkog napada na francuski satirični list "Šarli Ebdo" prošle sedmice, u kome je 12 ljudi izgubilo život.

Portparolka francuske kancelarije za intelektualnu svojinu INPI izjavila je danas da je bilo 100 pokušaja da se stekne ekskluzivno pravo na korišćenje tog slogana.

Kancelarija u Belgiji, Luksemburgu i Holandiji BIOP, saopštila je da bi formalno odbacila sličan zahtev jednog čoveka iz Belgije, da ga on nije sam povukao, preneo je Rojters.

Janik Ujterhegn, koji je dao adresu u jednom pregrađu blizu Brisela, u svom zahtevu za verbalni žig, želeo je da frazu "Ja sam Šarli" iskoristi širom Beneluksa za niz proizvoda, uključujući odeću, igračke, sapun, reklame, telekom usluge i pivo.

Stručnjaci za intelektualnu svojinu navode da su pokušaji da se stekne ekskluzivno pravo na korišćnje fraze u suprotnosti sa evropskim pravilima koja zabranjuju žigove, koji su "u suprotnosti sa javnim moralom ili prihvaćenim principima moralnosti".

Malo je verovatno da će ijedna agencija ikada presuditi da "Ja sam Šarli" pripada bilo kom drugom nego pokretu koji ga je stvorio ili samom osoblju "Šarli Ebdoa", rekao je predsednik britanskog Instituta advokata za žigove Kris Mekliod.