NASA sada tvrdi - na Plutonu plavo nebo! VIDEO

Izvor mondo.rs

Nakon što je NASA objavila da na Marsu ima vode, odnosno da su pronađeni dokazi o tome, sada nas iznenađuje novim podacima - ovog puta o Plutonu.

Crveni Led na Plutonu i plavo nebo su dva velika otkrića o toj patuljastoj planeti.

NASA je u četvrtak objavila prvu fotografiju u boji koja prikazuje planetu s nebom plave boje.

"Ko bi očekivao plavo nebo u Kojperovom pojasu? Ovo je prekrasno", rekao je Alan Stern, glavni istraživač tima koji prima podatke sa svemirske letelice Novi Horizonti, na istraživačkom institutu u američkoj saveznoj državi Kolorado gde su proučavane fotografije u boji.

Ova letelica projurila je pored Plutona 14. jula i detaljno nam otkrila Pluton koji je bio samo daleki svet pun tajni.

Kako bi dobili ovakav prikaz atmosfere, naučnici su morali da sačekaju trenutak kada planetu zakloni sunčeva svetlost.

Ono što je slika otkrila je atmosfera koja se proteže oko 1.600 kilometara u visinu, što je više nego na Zemlji.

Na našoj planeti nebo izgleda plave boje zbog načina na koji molekuli kiseonika i azota u atmosferi raspršuju vidljivu svetlost sa Sunca. Plava svetlost ima kraću talasnu dužinu i  bolje se raspršuje zbog čega kod nas nebo ima i takvu boju.

pluton
Izvor: YouTube

Sunčeve čestice na Plutonu kroz slojeve atmosfere svetlost raspršuje na gotovo isti način. Ali, ovde za raspršivanje svetlosti nisu zaduženi molekuli kiseonika i azota već čestice slične ugljeniku.

Oni nastaju prilikom raspada azota i metana visoko u atmosferi pod uticajem ultraljubičastog zračenja sa Sunca. Te čestice su pak sive ili crvene i mogu narasti dovoljno velike da padaju na površinu Plutona, što je verovatno i razlog za crvenkasta područja na planeti.

Uz plavo nebo, letelica Novi horizonti je otkrila i područja zaleđene vode. Iako je logično očekivati led tako daleko u svemiru, većina leda na Plutonu ne sastoji se od zaleđene vode, već od elemenata poput azota. Istovremeno, zanimljivo je i kako su područja gde je zaleđena voda crvenkaste boje.

Tagovi