Džek Ma, prvi čovek kineskog giganta za trgovinu preko interneta Alibabe, kaže da su mnogi "lažnjaci" sada boljeg kvaliteta od originala, a istovremeno su i jevtiniji.

Alibaba, najveći internet trgovac u Kini, našao se na udaru oštrih kritika jer nije uradio dovoljno da spreči prodaju falsifikata na platformama poput Taobao.

"Problem je u tome što su lažni proizvodi danas kvalitetniji i imaju bolju cenu od originala. Reč je o istim fabrikama, istim sirovinama, samo ne koriste isto ime", rekao je Ma na sastanku uprave Alibabe u Hangžou.

"Moramo da zaštitimo intelektualnu svojinu, moramo da učinimo sve da zaustavimo falsifikate, ali kooperanti prave bolje proizvode po boljoj ceni", dodao je Ma.

Kineska Uprava za industriju i trgovinu navela je u izveštaju objavljenom u januaru da su prodajom mnogih proizvoda preko Alibabinih platformi Taobao i Tmall povređena autorska prava, a prodavani su i loši i opasni proizvod i falsifikati.

Alibaba je u maju suspendovana iz Mađunarodne koalicije za borbu protiv falsifikata.

Teško da će proizvođači luksuzne robe pozdraviti najnovije ocene koje je o "divča" robi izrekao Džek Ma.

Kerin, kompanija koja drži luksuzne modne brendove poput Gučija i Iv Sen Lorana, pokrenula je tužbu protiv Alibabe, u kojoj tvrdi da je Alibaba podsticao prodaju "divljaka" i profitirao od te prodaje.

Američko udruženje za odeću i obuću traži Taobao bude stavljen na crnu listu američke vlade zbog falsifikovanih proizvoda, dok rast trgovine preko interneta otežava vlasnicima prava da zaštite svoje brendove.

Cao Lei, direktorka kineskog Centra za istraživanje elektronske trgovine, rekla je Blumbergu da je "neprimereno" da Ma krivi visok kvalitet falsifikata.

"To može biti istina u nekim pojedinačnim slučajevima, ali je pogrešno generalizovati taj fenomen", rekla je direktorka.

Džek Ma tvrdi da je izrekao samo svoju ocenu o problemima sa kojima se suočavaju brendovi i proizvođači.

"Falsifikovanje nije problem kvaliteta, falsifikovanje je problem intelektualne svojine", rekao je Ma.

Njegovi komentari usledili su pošto je Alibaba objavio finansijsku prognozu kojom je predviđen rast godišnji prodaje od 48 odsto do kraja marta 2017. godine, dok su analitičari predvideli rast prihoda od 40 odsto.