Za puter, testeninu ili sir u Nemačkoj, kupci moraju da izdvoje manje novca nego inače. Nemački trgovinski lanci nedavno su ponovo snizili cene navedenih proizvoda. Da li kupci u Nemačkoj treba da se pripreme za niže cene za sve proizvode? Evo šta o tome kaže šef Lidla u Nemačkoj. Posle enormnih poskupljenja u protekloj godini, ima li nade za sveobuhvatan preokret cena? Šef nemačkog Lidla izneo je svoju prognozu.
Lidl je nedavno snizio cene za više od 700 proizvoda, rekao je u sredu Kristijan Hertnagel. "Ali mi smo još u pregovorima sa dobavljačima, koji imaju na stolu zahteve za poskupljenjem. I dalje se ne govori samo o padu nabavnih cena", rekao je Hertnagel. "Ne možemo i ne želimo poskupljenja koja u nekim slučajevima imamo pravo da platimo i prenesemo na kupce. S druge strane, Lidl takođe mora brzo da reaguje kada se tržišta opuste", rekao je on, govoreći o sniženju cena putera, testenine i sira.
Vremenski ograničene ponude
Stručnjaci za trgovinu takođe pretpostavljaju da nivo cena pre inflacije više neće biti tako lako dostići. Realno je da će se diskonteri i supermarketi sve više pojavljivati sa privremenim ponudama, rekao je direktor Instituta za istraživanje maloprodaje (IFH) u Kelnu Kaj Hudec.
U ovom trenutku, kupci Lidla ne moraju da ostanu bez gotovo nijednog brenda, rekao je Hartnagel. "Izuzetak je Haribo. Do sada se o tome nismo dogovorili, pregovori su u toku. Ali sa sopstvenim brendovima uvek imamo dobru alternativu." U Nemačkoj iznova i iznova nastaju sporovi između trgovaca i proizvođača, odnosno dobavljača. Nedavno je, na primer, postalo poznato da više od deset kompanija više ne snabdeva Edeko.
Proizvođači prenose povećanje troškova energije i sirovina
Hartnagel je izvestio da su pregovori o ceni bili intenzivni. "Poznajemo razvoj tržišta sirovina. Znamo otprilike koliki su troškovi osoblja i energije uključeni u pojedine proizvode. I činimo sve što je u našoj moći da postignemo uspešne pregovore kako bismo kupcima preneli najbolju moguću cenu."
Lidl razume da se proizvođači suočavaju sa rastućim troškovima energije ili sirovina. "Naravno, jedan ili drugi zahtev je odgovarajući. Intenzivno pregovaramo da poskupljenja ostanu u razumnim granicama, a ako su sa naše tačke gledišta neprikladna, pregovaramo još malo."
U vremenima inflacije, diskonteri su mogli da povećaju svoje tržišne udeo. Ovo se odnosi i na Lidl, rekao je Hartnagel. "Trenutna situacija generalno dovodi do veće prodaje i povećanja tržišnih udela, dok istovremeno vidimo izazove na drugim stranama.
(MONDO/Fenix magazin)