Dimitrios Kalamaras je ime zbog kojeg mnogima na grčkom Mikonosu pada mrak na oči. Vlasnik ozloglašenog restorana na plaži popularne turističke destinacije više puta je optužen da pljačka svoje goste zbog nabijanja neverovatno visokih cena u svom restoranu "DK Oyster". Ali čini se da ga nije mnogo briga za to i da se razmeće svojim luksuznim načinom života na društvenim mrežama.
Dimitrios Kalamaras, čiji su inicijali deo naziva restorana "DK Oyster", očigledno dobro zarađuje na svojim gostima, a da su mu cene zaista visoke, navode novinari Dejli mejla, koji su u njegov restoran otišli na tajni zadatak i imali šta da vide. Poslužena su im tri mršave rakove noge za koje su morali da plate 121 evro.
- Ko je uopšte ovaj ozloglašeni ugostitelj i na šta tačno troši svoj novac?
Kako piše Dejli mejl, Kalamaras je odrastao na Mikonosu, gde je njegov deda držao turistički restoran u Platis Gialosu, gde se danas nalazi i njegov "DK Oyster". Porodica ga je ohrabrila da stekne dobro obrazovanje, pa Kalamaras pored maternjeg grčkog govori četiri jezika - engleski, francuski, italijanski i španski. Studirao je i u inostranstvu.
Studije je 2008. godine nastavio u Švajcarskoj, gde se preselio, pre nego što se vratio u rodnu Grčku i preuzeo porodični biznis. Zloglasni restoran osnovan je 2016. godine, a danas mu je to glavni biznis i njime upravlja zajedno sa bratom, koji se takođe bavi turizmom i ugostiteljstvom. Braća vode i jedan italijanski restoran, a za promociju istog često koriste glamurozne manekenke. Čini se da Kalamaras uživa u svom ne baš najboljem publicitetu i često se hvali svojim luksuznim načinom života na društvenim mrežama.
Njegove objave često sadrže heštegove kao što su "život na jahti" ili "luksuzni stil života", a često postavlja i fotografije iz svog restorana, koji voli da opisuje kao "modernu sagu o hedonizmu i uživanju". Posebno je ponosan na činjenicu da njegov restoran nudi skupe havanske cigare i "kraljevski kavijar". Hvali se i njihovim ribljim odreskom, ukrašen jestivim zlatnim listićima i beluga kavijarom, koji košta 1.850 evra po kilogramu. Svoje skupe jelovnike često objavljuje na Fejsbuku, a pravda ih tvrdnjom da je njegov restoran "mesto za uživanje u načinu života grčkih bogova".
Često putuje na egzotične lokacije, u pratnji svoje plavokose supruge Kristi Tanu. Njih dvoje uživaju u luksuznim automobilima, privatnim jahtama i društvu prijatelja sa statusom zvezde. Kristi je, baš kao i njen dragi, studirala hotelijerstvo u Les Ročesu, prestižnoj školi u Švajcarskoj, pre nego što se vratila u Grčku. Poreklom iz Atine, često se hvale svojim luksuznim putovanjima na Karibe, Floridu, Njujork, London...
I dok njih dvoje pokušavaju da predstave svoj život i poslovanje u najboljem svetlu, recenzije na "Tripadvisoru" i "Facebook" govore sasvim drugu priču. "DK Oyster" grca od negativnih recenzija, a nezadovoljni gosti nisu poštedeli ni vlasnika, pa su mu rekli da liči na "jeftinu verziju Del Boja".
Na Kalamarasovu fotografiju konobara koji na plaži nosi poslužavnik sa flašama skupog šampanjca, kratko su prokomentarisali: "Prevarant", a Kalamarasu su uputili komentare poput: "Zabavljaćeš se kad završiš na sudu" i "Pljačkaš ljude". Većina ocena na "Tripadvisoru" su jedinice, a negativna iskustva posetilaca se samo nastavljaju.
"Totalna prevara! Reklamirana dva bezalkoholna pića po 14€... umesto 28€, a platili smo ih 152€! Pitala sam zašto i rečeno mi je da koka-kola košta 76€ po komadu! U njihovom cenovniku piše 14€, a taj podli čovek mi je odgovorio: 'Ne danas!'", glasi jedna od negativnih recenzija, pa nastavlja: "Stavili smo 30 evra na šank i otišli, a onda je on uhvatio moju prijateljicu za ruku, a ja sam bila prisiljena da je branim, što sam i učinila, i jasno mu stavila do znanja da će biti uhapšen ako još jednom dodirne nju ili mene. Izašli smo napolje, a on je za nama vikao nešto što nismo razumele".
Da je reč o velikim prevarama, upoznat je i sam "Tripadvisor", koji je izdao je sopstveno upozorenje o ovom restoranu.
"Tripadvisor je upoznat sa nedavnim medijskim izveštajima ili događajima koji se tiču ovog objekta, a koji možda nisu u skladu sa recenzijama na našem sajtu. Shodno tome, možda biste trebali da dodatno istražite ovu nekretninu ako planirate svoje putovanje", ogradili su se.
Kalamaras, s druge strane, nema problema da se upusti u javnu raspravu sa nezadovoljnim posetiocima, a često se brani govoreći im da "lažu" i da "žele samo slavu ili besplatan obrok". On je posetiocima rekao da bi trebalo da temeljno provere jelovnike pre nego što naruče, i otišao je toliko daleko da je izjavio da "jeftine mušterije kvare ugled njegovog restorana".
Zbog brojnih negativnih reakcija, vlasnici restorana su čak uklonili sve očigledne natpise sa prednje strane "DK Oystera", iako je zvanično saopštenje za javnost da su "nedavno renovirali". Ali, ni to nije ugušilo sve češće pritužbe da su im jelovnici napravljeni od jeftine plastike, ako imate sreće da ih uopšte vidite, da im je povrće prepečeno, morski plodovi žilavi, a iskustvo jadno. Ali jedna stvar kod "DK Oysteru" je ipak nezaboravna - račun.
BONUS VIDEO:
(Mondo/U. M.)