Avatar 3D (revisited)

Mislim da nikada nisam dva puta pisao o istom filmu. Retko sam čak i gledao isti film dva puta u jednom mesecu. ''Avatar'' je, međutim, specijalan slučaj.

AVATAR 3D
Avatar (2009)
Režija: Džejms Kameron
Uloge: Sigurni Viver, Sem Vortington
Distribucija: Tuck


Avatar je u četvrtak uveče na svetskim bioskopskim blagajnama imao nešto manje od milijarde i 700 miliona dolara zarade (drugi za sva vremena, iza sebe sa ''Titanikom''), dok mu je prosečna ocena na Metakritik vebsajtu (zbir svih kritičarskih ocena u USA medijima) iznosila 84/100. Takozvani Universal acclaim. Kod nas je čak 130.000 gledalaca do sada platilo bioskopsku kartu.

Rezultat koji više ni najizvikaniji domaći filmovi i autori ne mogu da dostignu. Plus, tu je bio i taj Digital 3D. Ne ono sa plastičnim raznobojnim naočarima, već nova, fensi tehnologija. Možda ovde još uvek nema IMAX-a, ali glasovi iz Amerike ionako govore da je ''Avatar'' najspektakularniji baš u ovakvim dvoranama.

N. je bila na oprezu, pa je osluškujući glasove iz lokala, par sati pre polaska u bioskop došla do krucijalne informacije – 3D je u Beogradu ubedljivo najbolji u Rodi. Pošto sam inače bio besan i nadrndan na multiplekse u tržnim centrima i na način na koji su tamo tretirali redove ispred svojih blagajni, u stvari sam jedva dočekao ovaj predlog: i mi ćemo, kao i plavokožci iz ''Avatara'', u skladu sa anti-korporativnim porukama u ovom filmu, da ignorišemo lokalne tajkune i kvazi-korporacije i da film pogledamo u manjem, nezavisnom bioskopu u predgrađu. I sve je bilo super: vožnja je bila neuobičajeno brza, parking nam se odmah ukazao, a bilo je vremena i za kratko druženje sa Dž-om kojeg smo sreli tu, odmah ispred Rode.
Dakle N, G. i ja. Ja na reprizu, oni na premijeru.

Odmah sam ih upozorio da neću trpeti nikakvo neargumentovano hejtovanje, naročito ne na nju ejdž paganizme, i nekim čudom oboje su poslušno klimnuli glavama.

''Avatar'' sa 3D naočarima je doživljaj kakav se teško može opisati

Nemam predstavu kakva se sada tehnologija koristi u ovoj prikazivačkoj orbiti, ali njena moć je instantna. Kod ovog digitalnog formata slika je kristalna, treća dimenzija stvarna i konstantno prisutna, a Kameron izrazito pažljiv u periodu adaptacije oka i uma na ovu, po svemu sudeći, veliku filmsku revoluciju. Svi efekti su na početku vrlo diskretni, a pravi vatromet nastupa tek kasnije, kada na Pandori sve krene naopako. Ali bez obzira koliko sam bio fasciniran i kao dete opčinjen efektima, u isto vreme sam bio i nekako nezadovoljan. Baš kao kada sam prvi put u ruke uzeo kompakt disk ili ovaj prokleti mp3 fajl. Ovo je dakle budućnost, kraj ere kolor filma i početak nove avanture. Uostalom, čak su se i Roda i Takvud opremili digitalnom 3D opremom, a uskoro, pretpostavljam, sledi digitalna 3D agresija na kućne sisteme, projekcije bez naočara i ko zna šta još.

No ova projekcija nije bila, mada sam se plašio toga, samo spektakularna tehnološka egzibicija. ''Avatar'' je i dalje izvanredan film. Nakon prvog gledanja, sa uživanjem sam pratio kako svet reaguje na ''Avatara''. Pored totalnog trijumfa na blagajnama, kod kritičara, po svemu sudeći i kod članova Akademije, vojna invazija na miroljubiv Na'avi narod sa prelepe Pandore izazvala je i beskrajne analize i tumačenja glavnih tokova kojim se odvija priča u ovom filmu. Šta simbolizuje Drvo života? Koga zaista predstavlja vojna sila u ovom filmu? Čiju politiku ona reprezentuje? Kakvu mrežu predstavlja bio-eko sistem Pandore? Kakve to sličnosti ima sa 'social networkingom', sa Internetom uopšte? Da li je ovo opomena ili projekcija neke budućnosti?

Svi oko mene su reagovali kao ono društvo što se razbežalo iz kafane kada im se lokomotiva sa filma po prvi put prikazala na platnu. Tip pored mene, koji je (prisluškivao sam) bio na prvom sastanku sa zanosnom brinetom, konstantno je ponavljao reč ludilo, a ni moji prijatelji nisu štedeli emocije, naročito N. Uostalom, red je bio da novu koleginicu sa Monda, iz TV resora, na početku mandata upoznam sa prednostima i čarima medija koji je moje zaduženje.

N. je bila oduševljena skoro svim elementima i nimalo joj nisu smetale stvari koje joj se nisu svidele, što je uvek veliki kvalitet. G. je imao primedbe na očekivanim mestima, ali ni on nije bio preterano nesrećan zbog svega toga. Konačno, ni meni ne pada na pamet da menjam svoju ocenu. Muzika mi je bila još nepodnošljivija nego prvi put, baš grozna, neke replike su mi ponovo bile neprijatno jeftine, a i masovni rituali su me terali da se malo meškoljim u stolici. Ali takođe: ponovo sam želeo i ja da zajašem one zmajeve, naročito onog ogromnog narandžastog i da svom silinom krenem i ja na na sistem, na silu.


N: *****
G: ****
Ja: *****

AVATAR 3D
Avatar (2009)
Režija: Džejms Kameron
Uloge: Sigurni Viver, Sem Vortington
Distribucija: Tuck


Avatar je u četvrtak uveče na svetskim bioskopskim blagajnama imao nešto manje od milijarde i 700 miliona dolara zarade (drugi za sva vremena, iza sebe sa ''Titanikom''), dok mu je prosečna ocena na Metakritik vebsajtu (zbir svih kritičarskih ocena u USA medijima) iznosila 84/100. Takozvani Universal acclaim. Kod nas je čak 130.000 gledalaca do sada platilo bioskopsku kartu.

Rezultat koji više ni najizvikaniji domaći filmovi i autori ne mogu da dostignu. Plus, tu je bio i taj Digital 3D. Ne ono sa plastičnim raznobojnim naočarima, već nova, fensi tehnologija. Možda ovde još uvek nema IMAX-a, ali glasovi iz Amerike ionako govore da je ''Avatar'' najspektakularniji baš u ovakvim dvoranama.

N. je bila na oprezu, pa je osluškujući glasove iz lokala, par sati pre polaska u bioskop došla do krucijalne informacije – 3D je u Beogradu ubedljivo najbolji u Rodi. Pošto sam inače bio besan i nadrndan na multiplekse u tržnim centrima i na način na koji su tamo tretirali redove ispred svojih blagajni, u stvari sam jedva dočekao ovaj predlog: i mi ćemo, kao i plavokožci iz ''Avatara'', u skladu sa anti-korporativnim porukama u ovom filmu, da ignorišemo lokalne tajkune i kvazi-korporacije i da film pogledamo u manjem, nezavisnom bioskopu u predgrađu. I sve je bilo super: vožnja je bila neuobičajeno brza, parking nam se odmah ukazao, a bilo je vremena i za kratko druženje sa Dž-om kojeg smo sreli tu, odmah ispred Rode.
Dakle N, G. i ja. Ja na reprizu, oni na premijeru.

Odmah sam ih upozorio da neću trpeti nikakvo neargumentovano hejtovanje, naročito ne na nju ejdž paganizme, i nekim čudom oboje su poslušno klimnuli glavama.

''Avatar'' sa 3D naočarima je doživljaj kakav se teško može opisati

Nemam predstavu kakva se sada tehnologija koristi u ovoj prikazivačkoj orbiti, ali njena moć je instantna. Kod ovog digitalnog formata slika je kristalna, treća dimenzija stvarna i konstantno prisutna, a Kameron izrazito pažljiv u periodu adaptacije oka i uma na ovu, po svemu sudeći, veliku filmsku revoluciju. Svi efekti su na početku vrlo diskretni, a pravi vatromet nastupa tek kasnije, kada na Pandori sve krene naopako. Ali bez obzira koliko sam bio fasciniran i kao dete opčinjen efektima, u isto vreme sam bio i nekako nezadovoljan. Baš kao kada sam prvi put u ruke uzeo kompakt disk ili ovaj prokleti mp3 fajl. Ovo je dakle budućnost, kraj ere kolor filma i početak nove avanture. Uostalom, čak su se i Roda i Takvud opremili digitalnom 3D opremom, a uskoro, pretpostavljam, sledi digitalna 3D agresija na kućne sisteme, projekcije bez naočara i ko zna šta još.

No ova projekcija nije bila, mada sam se plašio toga, samo spektakularna tehnološka egzibicija. ''Avatar'' je i dalje izvanredan film. Nakon prvog gledanja, sa uživanjem sam pratio kako svet reaguje na ''Avatara''. Pored totalnog trijumfa na blagajnama, kod kritičara, po svemu sudeći i kod članova Akademije, vojna invazija na miroljubiv Na'avi narod sa prelepe Pandore izazvala je i beskrajne analize i tumačenja glavnih tokova kojim se odvija priča u ovom filmu. Šta simbolizuje Drvo života? Koga zaista predstavlja vojna sila u ovom filmu? Čiju politiku ona reprezentuje? Kakvu mrežu predstavlja bio-eko sistem Pandore? Kakve to sličnosti ima sa 'social networkingom', sa Internetom uopšte? Da li je ovo opomena ili projekcija neke budućnosti?

Svi oko mene su reagovali kao ono društvo što se razbežalo iz kafane kada im se lokomotiva sa filma po prvi put prikazala na platnu. Tip pored mene, koji je (prisluškivao sam) bio na prvom sastanku sa zanosnom brinetom, konstantno je ponavljao reč ludilo, a ni moji prijatelji nisu štedeli emocije, naročito N. Uostalom, red je bio da novu koleginicu sa Monda, iz TV resora, na početku mandata upoznam sa prednostima i čarima medija koji je moje zaduženje.

N. je bila oduševljena skoro svim elementima i nimalo joj nisu smetale stvari koje joj se nisu svidele, što je uvek veliki kvalitet. G. je imao primedbe na očekivanim mestima, ali ni on nije bio preterano nesrećan zbog svega toga. Konačno, ni meni ne pada na pamet da menjam svoju ocenu. Muzika mi je bila još nepodnošljivija nego prvi put, baš grozna, neke replike su mi ponovo bile neprijatno jeftine, a i masovni rituali su me terali da se malo meškoljim u stolici. Ali takođe: ponovo sam želeo i ja da zajašem one zmajeve, naročito onog ogromnog narandžastog i da svom silinom krenem i ja na na sistem, na silu.


N: *****
G: ****
Ja: *****

AVATAR 3D
Avatar (2009)
Režija: Džejms Kameron
Uloge: Sigurni Viver, Sem Vortington
Distribucija: Tuck


Avatar je u četvrtak uveče na svetskim bioskopskim blagajnama imao nešto manje od milijarde i 700 miliona dolara zarade (drugi za sva vremena, iza sebe sa ''Titanikom''), dok mu je prosečna ocena na Metakritik vebsajtu (zbir svih kritičarskih ocena u USA medijima) iznosila 84/100. Takozvani Universal acclaim. Kod nas je čak 130.000 gledalaca do sada platilo bioskopsku kartu.

Rezultat koji više ni najizvikaniji domaći filmovi i autori ne mogu da dostignu. Plus, tu je bio i taj Digital 3D. Ne ono sa plastičnim raznobojnim naočarima, već nova, fensi tehnologija. Možda ovde još uvek nema IMAX-a, ali glasovi iz Amerike ionako govore da je ''Avatar'' najspektakularniji baš u ovakvim dvoranama.

N. je bila na oprezu, pa je osluškujući glasove iz lokala, par sati pre polaska u bioskop došla do krucijalne informacije – 3D je u Beogradu ubedljivo najbolji u Rodi. Pošto sam inače bio besan i nadrndan na multiplekse u tržnim centrima i na način na koji su tamo tretirali redove ispred svojih blagajni, u stvari sam jedva dočekao ovaj predlog: i mi ćemo, kao i plavokožci iz ''Avatara'', u skladu sa anti-korporativnim porukama u ovom filmu, da ignorišemo lokalne tajkune i kvazi-korporacije i da film pogledamo u manjem, nezavisnom bioskopu u predgrađu. I sve je bilo super: vožnja je bila neuobičajeno brza, parking nam se odmah ukazao, a bilo je vremena i za kratko druženje sa Dž-om kojeg smo sreli tu, odmah ispred Rode.
Dakle N, G. i ja. Ja na reprizu, oni na premijeru.

Odmah sam ih upozorio da neću trpeti nikakvo neargumentovano hejtovanje, naročito ne na nju ejdž paganizme, i nekim čudom oboje su poslušno klimnuli glavama.

''Avatar'' sa 3D naočarima je doživljaj kakav se teško može opisati

Nemam predstavu kakva se sada tehnologija koristi u ovoj prikazivačkoj orbiti, ali njena moć je instantna. Kod ovog digitalnog formata slika je kristalna, treća dimenzija stvarna i konstantno prisutna, a Kameron izrazito pažljiv u periodu adaptacije oka i uma na ovu, po svemu sudeći, veliku filmsku revoluciju. Svi efekti su na početku vrlo diskretni, a pravi vatromet nastupa tek kasnije, kada na Pandori sve krene naopako. Ali bez obzira koliko sam bio fasciniran i kao dete opčinjen efektima, u isto vreme sam bio i nekako nezadovoljan. Baš kao kada sam prvi put u ruke uzeo kompakt disk ili ovaj prokleti mp3 fajl. Ovo je dakle budućnost, kraj ere kolor filma i početak nove avanture. Uostalom, čak su se i Roda i Takvud opremili digitalnom 3D opremom, a uskoro, pretpostavljam, sledi digitalna 3D agresija na kućne sisteme, projekcije bez naočara i ko zna šta još.

No ova projekcija nije bila, mada sam se plašio toga, samo spektakularna tehnološka egzibicija. ''Avatar'' je i dalje izvanredan film. Nakon prvog gledanja, sa uživanjem sam pratio kako svet reaguje na ''Avatara''. Pored totalnog trijumfa na blagajnama, kod kritičara, po svemu sudeći i kod članova Akademije, vojna invazija na miroljubiv Na'avi narod sa prelepe Pandore izazvala je i beskrajne analize i tumačenja glavnih tokova kojim se odvija priča u ovom filmu. Šta simbolizuje Drvo života? Koga zaista predstavlja vojna sila u ovom filmu? Čiju politiku ona reprezentuje? Kakvu mrežu predstavlja bio-eko sistem Pandore? Kakve to sličnosti ima sa 'social networkingom', sa Internetom uopšte? Da li je ovo opomena ili projekcija neke budućnosti?

Svi oko mene su reagovali kao ono društvo što se razbežalo iz kafane kada im se lokomotiva sa filma po prvi put prikazala na platnu. Tip pored mene, koji je (prisluškivao sam) bio na prvom sastanku sa zanosnom brinetom, konstantno je ponavljao reč ludilo, a ni moji prijatelji nisu štedeli emocije, naročito N. Uostalom, red je bio da novu koleginicu sa Monda, iz TV resora, na početku mandata upoznam sa prednostima i čarima medija koji je moje zaduženje.

N. je bila oduševljena skoro svim elementima i nimalo joj nisu smetale stvari koje joj se nisu svidele, što je uvek veliki kvalitet. G. je imao primedbe na očekivanim mestima, ali ni on nije bio preterano nesrećan zbog svega toga. Konačno, ni meni ne pada na pamet da menjam svoju ocenu. Muzika mi je bila još nepodnošljivija nego prvi put, baš grozna, neke replike su mi ponovo bile neprijatno jeftine, a i masovni rituali su me terali da se malo meškoljim u stolici. Ali takođe: ponovo sam želeo i ja da zajašem one zmajeve, naročito onog ogromnog narandžastog i da svom silinom krenem i ja na na sistem, na silu.


N: *****
G: ****
Ja: *****