Kijanu Rivs nije bio "prvi pik na draftu" za ulogu Nea. Najpre je ponuđena Bredu Pitu, Nikolasu Kejdžu, Džoniju Depu, Tomu Kruzu, Leonardu di Kapriju i Juanu Megregoru. Pit nije hteo da snima SF film, Kejdž i Dep jednostavno nisu bili zainteresovani, Di Kaprio i Kruz su tražili previše novca, a Smit je mislio da je film - glupost!
"Ponudili su mi sredinom devedesetih tu priliku da snimim 'Matriks'. Mislio sam - ma super, mašine vladaju, kakva glupost! Takođe, želeo sam da promenim malo lika, da Neo bude duhovit i da ima devojke. Oni nisu hteli da menjaju lika, ja nisam hteo da snimim takav film, i na kraju sam napustio projekat i snimio 'Divlji, divlji Zapad'", rekao je Smit pre par godina.
Inače, ulogu Morfeusa odbio je Šon Koneri, misleći da bi bila previše slična ulozi koju je imao u "Gorštaku".
Montažer Zak Stejnberg otkrio je da je u sceni kada se Neo "budi" iz Matriksa došlo do nepredviđene komplikacije, koja je zadržana u filmu. Rivs se otrovao pitom od mesa, i ceo dan patio od mučnine. U sceni kada izlazi iz Matriksa i povraća, Rivs je, jadan, stvarno povraćao od trovanja hranom, što je ostavljeno u filmu jer je izgledalo autentično.
U sceni kada je Neo sav izboden iglicama i iglama u medicinskoj sobi, deo njegovog tela su proteze, ali delom su igle stvarno zabodene u njegovo telo. Kijanu nije imao ništa protiv da ga stvarno "bockaju", pa je doveden specijalista za akupunkturu koji mu je stavio nekoliko desetina igala. Primera radi, one koje vidite u Neovoj glavi su zaista u Rivsovoj glavi.
Vačovski su insistirali da glumci rade sopstvene kaskaderske scene, naravno u granicama mogućnosti. Keri En Mos trenirala je više od pola godine sa Juen Vu Pingom, koreografom "fajtova" u filmovima kao što su "Fist of legend" i "Kill Bill", da bi scenu u kojoj radi trčanje po zidu mogla da snimi iz prve. Razlog je bio jednostavan - produkcija nije imala dovoljno love i vremena da pusti Keri En da nekoliko dana skuplja hrabrost i trčkara po zidu. Dodatna komplikacija? Tim za obuku za scensku borbu nije govorio engleski.
Glavni za vizuelne efekte, Džon Gaeta, rekao je da su Vačovski insistirali na tome da i logo "Vornera" na početku filma bude "matriksovan". To je bio njihov način da pokažu da su velike korporacije "zla carstva, čiji je cilj isisavanje energije i kreativnosti". Vačovski su takvim logom hteli da publici pošalju poruku da se "odupru sistemu".
"Hijeroglifi" koje viđamo na ekranima u Matriksu zapravo su obrnuta slova, brojevi i japanski katakana simboli, koji se uglavnom koriste za transkribovanje drugih jezika, prikaz onomatopeje i druge svrhe.
U sceni u kojoj Morfeus i Neo šetaju po gradu, pre nego što se "žena u crvenom" pretvori u agenta Smita, statisti su blizanci i trojke. Ovako su Vačovski želeli da dočaraju "bagove" u Matriksu.
Pre velikog Rivsovog govora na kraju filma, on nikada ne izgovori više od pet vezanih rečenica.
Kada Morfeus upoznaje Nea, pruži mu desnu ruku dok levu drži iza leđa. Kada ga kamera snimi spreda, leva ruka mu je pored tela, ali se već u sledećem kadru vraća iza leđa. Ruka brža od zvuka...
Kod Proročice ima nekoliko grešaka. Kvaka njenog stana je postavljena naopačke, vidi se deo opreme kako "viri", a kada Neo gleda u kašiku koja se savija, u njoj se jasno vidi odraz kamera.
Nešto kasnije, Neo izlazi iz kuće Proročice, i u ruci drži keks koji je ona ispekla. Keksu fali parče kao da ga je neko odlomio, ali u sledećem kadru, Neo kreće da ga gricne, a keks je ceo...
Braća Vačovski insistirala su da se, u postprodukciji, otkloni što je više moguće plave boje iz svih scena eksterijera. Smatrali su da je plavo "srećna boja", a da bi Matriks trebalo da bude zelenkast, da bi imao taj "uvrnuti" efekat, kao da ceo film posmatramo kroz monitor kompjutera devedesetih.
Neo menja frizuru u okviru jedne scene. Na početku, kada na svom kompjuteru gleda poruke vezane za Matriks i "belog zeca", frizura mu se promeni. Dok gledamo u njega direktno, ima jednu, a kada ga vidimo u odrazu u monitoru, drugu "zurku".
Zidovi se, izgleda, u Matriksu popravljaju sami od sebe. Kada se Morfeus tuče sa agentom u kupatilu zgrade, agent pesnicom razbija zid od cigle, ali već u sledećem kadru, zid je ceo i neoštećen.
Keri En Mos rekla je nedavno da je zbog ovog serijala prestala da nosi naočare za sunce.
"Kada izađem na ulici bez njih, može da se desi da me ne prepoznaju, ali čim stavim 'cvikere' i pojavim se napolju, svi viču - evo je Triniti", požalila se glumica.