Ova osobina od izuzetne je važnosti u gotovo svim sferama života. Primer ovakve prakse je da, na primer, nadređeni na poslu ne bi trebalo da obraća toliko pažnje na to šta zaposleni priča, već da prati njegove rezultate - da li poštuje rokove, zaključuje ugovore... Bez obzira na to da li je reč o poslu ili privatnom životu, trebalo bi da imate na umu da je priča "jeftina", odnosno da je lako pričati, ali važno je da te reči prate i dela.
Proveravajte sebe
Svako od nas je manje ili više emotivan, a u pojedinim trenucima skloni smo i tome da od "komarca napravimo magarca", odnosno da stvorimo veliki problem i od nekog sitnog nesporazuma. Emocionalno inteligentni ljudi znaju kako da se smire i "pritisnu pauzu" pre nego što dođe do nekog sukoba ili drame. Dakle, kada vas neko iznervira i blizu ste toga da "puknete", setite se da se ne vrti sve oko vas, da toj osobi možda jednostavno nije dan, da ima nekih svojih problema. Takođe, kako ne biste pravili dramu bez razloga, potrudite se da objektivno i realno sagledate stvari - to što partner nije raspoložen da izađete na večeru ne znači da ga je sramota da vas vide zajedno, već da nije raspoložen da izađete na večeru.
Stalno razmišljajte o cilju
Oni koji su uspešni u životu i na poslu, neprestano imaju u glavi širu sliku čitave situacije. To znači da se ne nerviraju previše oko sitnih prepreka koje im se nađu na putu do velikog cilja. Kada imate jasan cilj pred sobom, kada znate u kom smeru idete, mnogo je lakše da postignete ono što želite, bez obzira na to da li je reč o zaključenju ugovora sa klijentom, osvajanju nekog dečka, devojke... Dakle, ne smete da dozvolite da vas sitnice ometaju i odvlače vam pažnju, već morate svu svoju energiju da usmerite samo na postizanje svog cilja.
Budite pozitivni
Za postizanje dobrih rezultata, potrebna je i dobra energija – negativni ljudi mogu da unište sve. Manipulativnost, neiskrenost i slične osobine nisu poželjne nigde, ni na poslu, ni u privatnom životu. Tako, na primer, poslodavci sa visoki koeficijentom emocionalne inteligencije, neće gubiti vreme sa negativnim ljudima koji mogu da naštete celoj organizaciji. Naravno, pošto svi neizbežno ponekad naiđemo na takve ljude u životu - one koji čine da se loše osećate - važno je da skupimo snage i nastavimo dalje. Emocionalno inteligentni ljudi nemaju baš mnogo tolerancije za neiskrene ljude, one koji uvek kritikuju druge, stalno nešto zameraju...
Ostanite u kontaktu
Samo zato što se završila veza ili neka poslovna saradnja, to ne znači da treba da podignete zid između vas i poslovnog ili ljubavnog partnera. Čak i u slučajevima kada ne dođe do željene saradnje, ugovor ili dogovor se raspadnu, emocionalno inteligentni ljudi ulažu napor da ostanu u kontaktu sa tom osobom, kao i da ostanu pozitivni. Nikada se ne zna kada vam se putevi mogu ponovo ukrstiti ili kada vam ta osoba može zatrebati u budućnosti. Dakle, to što ne ispadne sve onako kako ste vi želeli, ne znači da osobu sa kojom je došlo do prekida veze ili poslovne saradnje, treba da gledate kao neprijatelja - naprotiv.