Većinu roditelja ovakvo ponašanje mališana nervira, pa će na različite načine pokušati da objasne ili pokažu deci kako je to nedopustivo. Ipak, koliko god da vas to nervira, naučnici tvrde da mališani koji se ovako ponašaju kasnije postižu bolje rezultate u školi.

Psiholozi su sproveli istraživanje u kome je učestvovalo 72 dece starosti oko 16 meseci. Naučnici su ovim mališanima pokazivali različite predmete kako bi proverili da li mogu da zapamte imena tih stvari.

Saznali su da deca koja su pomalo neuredna postižu bolje rezultate, odnosno bolje pamte i uče nove reči.

"Kada sede u svojoj stolici, deca uglavnom bacaju stvari okolo, ali na taj način oni sakupljaju informacije", objasnila je dr Larisa Samjuelson. "Ispostavilo se i da te informacije mogu da im koriste kasnije".

Svakom mališanu dato je 14 različitih namirnica, kao što su sir, ovsena kaša, marmelada... Zatim im je rečeno izmišljeno ime za svaku od tih namirnica, a samo minut kasnije ponovo su im date iste namirnice u drugom obliku, koje je mališani trebalo da "identifikuju".

Istraživači su otkrili da su se deca koja bacaju hranu, a zatim je ponovo stavljaju u usta, mnogo lakše setila imena ovih predmeta, u odnosu na decu koja nisu sklona ovakvom ponašanju.

"Za mališane koji se nisu na ovaj način igrali hranom, šanse da se sete imena namirnica bile su oko 50 odsto, dok taj procenat kod dece koja su sklona bacanju namirnica iznosi 70 odsto", rekla je jedna od autora studije Lin Peri.

"Informacije dobijene putem dodira nekada su jedini način da deca saznaju šta određena namirnica", objašnjavaju stručnjaci.

"Zamislite da treba da pogodite u kojoj šolji je mleko, a u kojoj lepak. Vizuelne informacije tada bi malo mogle da pomognu, ali ubacivanje prsta u šolju bi pojasnilo stvari".

Stručnjaci savetuju roditeljima da budu malo tolerantniji prema deci kada je o ovakvom ponašaju reč, jer mališani u tim trenucima ne prave samo nered, već i uče.