žObrazovane mame i tate podižu decu tako da ona postaju svesna sopstvene vrednosti i talenata koje poseduju, pritom ih motivišući da razvijaju svoje sposobnosti kroz razne vanškolske aktivnosti.

Erik Dubov, professor psihologije na Grin stejt univerzitetu, istakao je da se analizom podataka došlo do zaključka da obrazovanje roditelja ima veći uticaj na uspeh dece od porodičnog socio-ekonomskog statusa.

Dubov tvrdi da deca manje obrazovanih ljudi češće imaju problematično ponašanje od mališana čiji su mama i tata akademski građani. Upravo ti problemi u ponašanju mogu dovesti i do slabijeg uspeha u školi, smatra Dubov.

„Deca koju kažnjavaju zbog neprimerenog ponašanja u školi češće razvijaju odbojnost prema ovoj ustanovi i obrazovanju uopšte, pa zbog toga gube volju da za postizanjem uspeha u njoj", zaključuje Dubov.

Jedna malo starija britanska studija takođe ide u prilog Dubovljevim tvrdnjama. Naime, britanski naučnici su utvrdili da deca najviše uče iz primera, i to uglavnom iz onih koje posmatraju kod kuće.

Ukoliko roditelji čitaju knjige, odlaze u muzeje i pozorišta, veće su šanse da će deca učestvovati u tim aktivnostima i naučiti da ceni dostignuća i uspeh u obrazovanju.

Takođe, ovakvi roditelji imaju više poverenja u inteligenciju i sposobnosti svoje dece, pa se to odražava i na samopouzdanje mališana koji shvataju da mogu da postignu sve što žele.