Mazda je jedna od svetskih auto-kompanija koja radi na razvoju vozila na vodonik, u trenutku kada sve više raste zabrinutost zbog vrtogalavog rasta cene nafte i sve većeg zagađenja čovekove okoline, a početkom ovog meseca i Honda je počela prvu komercijalnu proizvodnju vozila na vodonik. Reč je o autmobilu srednje veličine sa četiri sedišta nazvanom FCX Clarity koji postiže brzinu od 160 kilometara na sat.
"Najskorije vreme kada će kupci moći da koriste takva ekološki prilagođena vozila na normalan način biće 2020", rekao je Macuoka na Svetskom kongresu o nafti koji se održava u prestonici Španije.
"Imamo mnogo stvari da uradimo pre toga," dodao je on.
Pre masovne upotrebe vozila na vodonik mora da se reši pitanje infrastrukture i stanica za dopunu automobila tim gorivom. Pored toga, morao bi se pronaći način masovne proizvodnje takvih vozila po prihvatljivoj ceni, pre nego što se pređe na alternativno gorivo, umesto automobila koji se pokreću na benzin ili gas.
Mazda je jedna od svetskih auto-kompanija koja radi na razvoju vozila na vodonik, u trenutku kada sve više raste zabrinutost zbog vrtogalavog rasta cene nafte i sve većeg zagađenja čovekove okoline. Intenzivno se radi i na vozilima koja će se pokretati na struju.
Početkom ovog meseca, rivalska japanska kompanija Honda počela je prvu komercijalnu proizvodnju vozila na vodonik. Reč je o autmobilu srednje veličine sa četiri sedišta nazvanom FCX Clarity koji postiže brzinu od 160 kilometara na sat.
Honda će početi da nudi na lizing te automobile sa električnim motorom koji će se napajati sistemom "gorive ćelije" i koji će emitovati jedino vodenu paru, bez ikakvih štetnih gasova. Ta vozila izdavaće se na lizing stanovnicima južne Kalifornije od kraja avgusta.
Međunarodna agencija za energiju smatra da vodonik i vodonične "gorive ćelije" mogu odigrati ključnu ulogu u odvraćanju korisnika energije od nafte, gasa i uglja, koji najviše utiču na zagađenje čovekove okoline i klimatske promene.
(Tanjug)