Najveći nemački proizvodjači automobila - "Folksvagen", "Dajmler" i BMW - takodje žele da proizvode vozila na električni pogon i uhvate korak sa svojim ekološki svesnijim konkurentima za kojima zaostaju.
Najveći nemački proizvodjači automobila - "Folksvagen" (Volkswagen), "Dajmler" (Daimler) i BMW - takodje žele da proizvode vozila na električni pogon i uhvate korak sa svojim ekološki svesnijim konkurentima za kojima zaostaju.
Nemacke kompanije su stekle reputaciju eksperata u proizvodnji automobila visoke klase, ali i velikih zagadjivača koji troše i mnogo goriva. To je za njih postala velika prepreka, s obzirom na vrtoglavi rast cena nafte i pooštravanje propisa o zaštiti prirodne sredine usled sve većeg strahovanja od globalnog zagrevanja.
Posle "Dajmlera" i VW, koji planiraju proizvodnju električnih modela u 2010, BMW je saopštio da će otpočeti testiranje električnih modela svoje marke "mini", ali nije precizirao kada bi otpočeo njihovu prodaju, niti da li će ponuditi i marku BMW u električnoj verziji.
Kad je, pak, reč o hibridnim vozilima koja koriste tradicionalne benzinske motore u kombinaciji s električnim, oni bi, kako je najavio BMW, trebalo da se pojave krajem iduće godine, javile su agencije.
VW je takodje više puta potvrdio da "budućnost pripada električnim automobilima". Učesnici tržišta automobila se, medjutim, slažu da se u nekoliko narednih godina na ulicama neće naći veće serije električnih vozila, bar ne pre 2012.
Francuski "Reno" (Renault) je obećao da će biti prvi koji će 2011. isporučiti potpuno novi model električnog automobila. Nemački proizvodjači su, medjutim, u kašnjenju jer su, kako ukazuju analitičari, dugo vremena zaradjivali dosta novca prodajom svojih snažnih automobila i takvom situacijom su bili zadovoljni".
Motori njihovih automobila su bili ili benzinski ili dizel i "protivili su se hibridnim", a postojao je i psihološki faktor. "Nemci su inženjeri. Oni smatraju da sistem s hibridima - dva motora, baterija i rezervoar za gorivo - nije najbolje rešenje", ukazao je nemački stručnjak Ferdinand Dudenhefer.
Shvatanje mnogih Nemaca da je posedovanje moćnog automobila pitanje prestiža takodje počinje da se menja. Njih takodje pogadjaju visoke cene goriva na pumpama i svesni su toga da dolazi vreme visokih poreza na vozila koja su veliki zagadjivači.
"Hibridi i električni automobili će biti profitabilni", ukazao je Dudenhefer i prognozirao da će do 2025. sva vozila koja se budu prodavala u Evropi biti ili hibrida, ili električna.
(Tanjug)
Nemacke kompanije su stekle reputaciju eksperata u proizvodnji automobila visoke klase, ali i velikih zagadjivača koji troše i mnogo goriva. To je za njih postala velika prepreka, s obzirom na vrtoglavi rast cena nafte i pooštravanje propisa o zaštiti prirodne sredine usled sve većeg strahovanja od globalnog zagrevanja.
Posle "Dajmlera" i VW, koji planiraju proizvodnju električnih modela u 2010, BMW je saopštio da će otpočeti testiranje električnih modela svoje marke "mini", ali nije precizirao kada bi otpočeo njihovu prodaju, niti da li će ponuditi i marku BMW u električnoj verziji.
Kad je, pak, reč o hibridnim vozilima koja koriste tradicionalne benzinske motore u kombinaciji s električnim, oni bi, kako je najavio BMW, trebalo da se pojave krajem iduće godine, javile su agencije.
VW je takodje više puta potvrdio da "budućnost pripada električnim automobilima". Učesnici tržišta automobila se, medjutim, slažu da se u nekoliko narednih godina na ulicama neće naći veće serije električnih vozila, bar ne pre 2012.
Francuski "Reno" (Renault) je obećao da će biti prvi koji će 2011. isporučiti potpuno novi model električnog automobila. Nemački proizvodjači su, medjutim, u kašnjenju jer su, kako ukazuju analitičari, dugo vremena zaradjivali dosta novca prodajom svojih snažnih automobila i takvom situacijom su bili zadovoljni".
Motori njihovih automobila su bili ili benzinski ili dizel i "protivili su se hibridnim", a postojao je i psihološki faktor. "Nemci su inženjeri. Oni smatraju da sistem s hibridima - dva motora, baterija i rezervoar za gorivo - nije najbolje rešenje", ukazao je nemački stručnjak Ferdinand Dudenhefer.
Shvatanje mnogih Nemaca da je posedovanje moćnog automobila pitanje prestiža takodje počinje da se menja. Njih takodje pogadjaju visoke cene goriva na pumpama i svesni su toga da dolazi vreme visokih poreza na vozila koja su veliki zagadjivači.
"Hibridi i električni automobili će biti profitabilni", ukazao je Dudenhefer i prognozirao da će do 2025. sva vozila koja se budu prodavala u Evropi biti ili hibrida, ili električna.
(Tanjug)