Ljubav na prvi pogled
Trend proizvodnje novih modela zasnovanih na starim dobrim koncepcijama nije zaobišao ni Alfa Romeo. Italijani su u junu ove godine predstavili model MiTo kao svoju uzdanicu namenjenu kupcima koji žele nešto posebno...
Dobro odrađeni poslovi kao što su oživljavanje nove Bube od strane Volkswagena ili modela Mini u "režiji" BMW-a, jednostavno su morali napraviti "tektonske" poremećaje u automobilskoj industriji. Pomenuti proizvođači računali su da će lako probuditi nostalgiju kod kupaca koji su pre nekoliko decenija vozili pretke današnjih oživljenih legendi, ali možda ni sami nisu bili svesni tolikog uspeha. Svaki proizvođač automobila koji iza sebe ima pristojnu tradiciju i bogatu istoriju, podstaknut je na razmišljanje o temi oživljavanja svojih nekada popularnih automobila, skrajanjem novog ruha u najsavremenijem tehnološkom okruženju.
Italijanska automobilska industrija ima jednu od najvećih istorijskih baština na svetu. Nedavna pojava novog Fiata 500 dokaz je da se Italijani nisu odrekli svoje istorijske tekovine i pravi pokazatelj želje za buđenjem nostalgije među kupcima. Alfa Romeo, koja pripada grupaciji Fiat, takođe, ima bogatu zaostavštinu iz koje se mogu "oživeti" zanimljivi modeli za budućnost.Dobro odrađeni poslovi kao što su oživljavanje nove Bube od strane Volkswagena ili modela Mini u "režiji" BMW-a, jednostavno su morali napraviti "tektonske" poremećaje u automobilskoj industriji. Pomenuti proizvođači računali su da će lako probuditi nostalgiju kod kupaca koji su pre nekoliko decenija vozili pretke današnjih oživljenih legendi, ali možda ni sami nisu bili svesni tolikog uspeha. Svaki proizvođač automobila koji iza sebe ima pristojnu tradiciju i bogatu istoriju, podstaknut je na razmišljanje o temi oživljavanja svojih nekada popularnih automobila, skrajanjem novog ruha u najsavremenijem tehnološkom okruženju.
Od rukovodstva Alfa Romea već duže vreme dobijale su se informacije o plasmanu jednog modela koji bi bio pravi odgovor na novi Mini i ostalo "društvo oživljenih legendi". Prvi nacrti "golicali su maštu" publike, ali ne toliko kao nadevanje imena tom budućem modelu. U igri su bila imena iz Alfine istorije kao što su Junior i Furiosa, ali je konačno rešenje pomalo iznenadilo sve. Odlučeno je da u junu ove godine bude predstavljen novi model sa imenom MiTo, koje u sebi ima nešto mitsko, a u suštini predstavlja početna slova dva italijanska grada - Milana i Torina. Simbolika je u tome da su Italijani ovim imenom hteli da istaknu Milano kao grad u kome su nastajala dizajnerska rešenja, i Torino kao centar industrijske proizvodnje.
Povezanost modela MiTo sa nedavno predstavljenim modelom 8C Competizione jasna je i nosi snažnu istorijsku simboliku. Ipak, MiTo dolazi kao verzija namenjena daleko većem broju kupaca za pristojnu, ali verovatno ne baš malu sumu novca, dok će drugi pomenuti model najverovatnije biti najveći san svih ljubitelja Alfe. No, ostavimo sada 8C Competizione i vratimo se modelu MiTo, jer njegov izgled, pre svega, zaslužuje veliku pažnju. Veoma dopadljiv hečbek sa jasnom sportskom ambicijom proteže se na 4,06 metra dužine. Sportsku "krv" naglašava i visina od samo 1,44 m, dok širina od 1,72 metra govori da će ipak biti prostora u unutrašnjosti. Masivan prednji odbojnik u sebi ima ukomponovane velike otvore za vazduh i prepoznatljivi logo marke, dok prednje svetlosne grupe asociraju na model 8C. Bokovi sa naglašenim i masivnim blatobranima stvaraju sliku "mišićavog" automobila. Prilično veliki
C stub izgleda skladno, ali će verovatno privući određene zamerke vezane za preglednost pozadi. Kružni oblik zadnjih svetlosnih grupa i masivan zadnji odbojnik lepo pristaju celokupno zamišljenoj koncepciji.
Prvi put u klasi, kod modela MiTo vozač će biti u mogućnosi da u zavisnosti od želje ili potrebe, izabere jedan od tri režima vožnje. Za vozače sklone sportskoj vožnji tu je Dynamic mod, za gradske uslove vožnje bira se Normal, dok je u lošim vremenskim uslovima, u uslovima slabijeg prianjanja pravi izbor All-Weather režim.Za pokretanje modela MiTo biće zadužena ukupno četiri benzinska i dizel motora, koji će raspolagati sa 90 do 155 KS. U performanse i vozne osobine ne bi trebalo sumnjati jer kuća iz koje MiTo dolazi nebrojeno je puta pokazala da su njeni modeli bez premca u tom domenu. Proizvođač je takođe obećao dobre rezultate na predstojećim EuroNCAP testovima.
Nakon predstavljanja u junu, Alfa MiTo konačno će stići u prodajne salone širom Evrope mesec dana kasnije. Iako nam podaci vezani za cenu još uvek nisu dostupni, bez nekog preterivanja možemo reći da cena neće biti toliko presudna u slučaju ovog automobila. Svako ko je iskreni ljubitelj Alfa Romea sa sigurnošću će poželeti MiTo za sebe, a oni koji za to budu imali i sredstava, verovatno će sebi ispuniti želju.
To je, čini se, i cilj proizvođača, koji računa na sigurne kupce, verne i odane marki.
Ipak, Alfa MiTo ima nešto u sebi što bi moglo biti više nego dovoljno za "ljubav na prvi pogled". Pogotovo bi mlađa populacija trebala da podlegne "šarmu" Italijana koji ima sve preduslove da zaseni i modele kao što su Mini, VW Buba ili Fiat 500, sazdane sa namerom da se oživi legenda i probudi nostalgija.
(Vrele Gume)