Evropska komisija je dala zeleno svetlo proizvodjaču sportskih vozila "Porše" (Porsche) da preuzme fabriku automobila "Folksvagen" (Volkswagen - VW), jer smatra da to neće imati veći uticaj na privrednu konkurenciju u Evropskoj uniji.
Evropska komisija je dala zeleno svetlo proizvodjaču sportskih vozila "Porše" (Porsche) da preuzme fabriku automobila "Folksvagen" (Volkswagen), jer smatra da to neće imati veći uticaj na privrednu konkurenciju u Evropskoj uniji.
"Porše" može da poveća svoj udeo u "Folksvagenu" sa sadašnjih 31 na više od 50 odsto i tako stekne odlučujuću većinu prilikom glasanja. U "Poršeu" procenjuju da će većinu u VW imati na jesen.
"Porše" je svoj udeo u "Folksvagenu" počeo da gradi još 2005. godine, kada je postao vlasnik jedne petine i time učvrstio medjusobne odnose dva proizvodjača automobila. Fabrike su zajedno radile na razvoju vozila, koje u slučaju "Poršea" nosi naziv "kajen" (Cayenne), a u slučaju VW - "tuareg" (Touareg).
Postepeno je "Porše" postao najveći akcionar. Drugi najveći udeo ima nemačka pokrajina Donja Saksonija, koja bi trebalo da bude svojevrsna garancija da VW neće preuzeti neka druga firma.U Nemačkoj je 48 godina bio na snazi zakon koji je to trebalo da onemogući upravo zahvaljujući udelu Saksonije.
Medjutim, Evropski sud pravde je u oktobru prošle godine doneo odluku da nemački zakon koji štiti VW od preuzimanja nije u skladu sa zakonima Evropske unije, što je pokrenulo priče da će "Porše" pokušati da preuzme VW.
"Porše" će zahvaljujući celoj transakciji praktično preuzeti najveću evropsku fabriku automobila koja u poslednje vreme izuzetno dobro posluje. U drugom tromesečju ove godine, VW je ostvario proizvodni profit od 2,12 milijardi evra, 22 odsto više nego u istom periodu lane i znatno više nego što su predvidjali analitičari.
(Tanjug)
"Porše" može da poveća svoj udeo u "Folksvagenu" sa sadašnjih 31 na više od 50 odsto i tako stekne odlučujuću većinu prilikom glasanja. U "Poršeu" procenjuju da će većinu u VW imati na jesen.
"Porše" je svoj udeo u "Folksvagenu" počeo da gradi još 2005. godine, kada je postao vlasnik jedne petine i time učvrstio medjusobne odnose dva proizvodjača automobila. Fabrike su zajedno radile na razvoju vozila, koje u slučaju "Poršea" nosi naziv "kajen" (Cayenne), a u slučaju VW - "tuareg" (Touareg).
Postepeno je "Porše" postao najveći akcionar. Drugi najveći udeo ima nemačka pokrajina Donja Saksonija, koja bi trebalo da bude svojevrsna garancija da VW neće preuzeti neka druga firma.U Nemačkoj je 48 godina bio na snazi zakon koji je to trebalo da onemogući upravo zahvaljujući udelu Saksonije.
Medjutim, Evropski sud pravde je u oktobru prošle godine doneo odluku da nemački zakon koji štiti VW od preuzimanja nije u skladu sa zakonima Evropske unije, što je pokrenulo priče da će "Porše" pokušati da preuzme VW.
"Porše" će zahvaljujući celoj transakciji praktično preuzeti najveću evropsku fabriku automobila koja u poslednje vreme izuzetno dobro posluje. U drugom tromesečju ove godine, VW je ostvario proizvodni profit od 2,12 milijardi evra, 22 odsto više nego u istom periodu lane i znatno više nego što su predvidjali analitičari.
(Tanjug)