Za deset ili dvadeset godina, automobil koji vozite mogao bi da se pokreće pomoću nečeg drugog umesto benzina.
Za deset ili dvadeset godina, automobil koji vozite mogao bi da se pokreće pomoću nečeg drugog umesto benzina. Rastuće cene nafte podstiču napore za bržu proizvodnju vozila koja pokreće jeftinije i čistije gorivo. Hibridna vozila poput Tojotinog "prijusa" su korak u tom pravcu - ona koriste i tradicionalni benzinski i elektro-motor.
"Dobijamo dva ili tri dnevno i prodaja je obično ugovorena pre nego što stignu ovde. I kada stignu, imamo svađu među prodavcima oko toga ko će kome da ih proda. To je dobra pozicija", kaže za Glas Amerike (VOA) Ron Smit prodavac Tojotinih modela u Los Anđelesu.
Smit kaže da je "prijus" postao statusni simbol za ljude koji žele da pokažu da podržavaju prirodnu okolinu. Više od milion vozila je prodato od 1997. godine. Medjutim, stručnjaci kažu da su hibridna vozila samo međukorak na putu do vozila koja uopšte neće koristiti goriva na bazi nafte. Dženeral Motors se nada da će Ševrolet "volt", koji bi uglavnom trebalo da pokreće struja, jednoga dana mogao da poveća prodaju svojoj kompaniji.
Dži Em planira da izbaci "volt" na tržište 2010, ili što pre bude razvijena dostupna litijum-jonska baterija.
Za sada postoji samo nekoliko mesta na kojima vozači mogu da napune gorivo za vodonične automobile zato što još ne postoji infrastruktura za njegovu distribuciju. Medjutim, Mitlman kaže da su vodonični automobili vredni čekanja.
"Oni nemaju izduvne gasove - nema ugljen-dioksida. A vodonika ima u izobilju na našoj planeti", objašnjava on.
Honda je nedavno prodala svojih prvih pet vodoničnih automobila poznatim ličnostima u Los Anđelesu i planira da iznese na tržište još 200 takvih automobila u naredne tri godine.
Ako su nove vrste motora jedno rešenje, nova goriva su još jedno. Biogoriva, kao što je kukuruzni etanol obećavaju. Ali proizvodjači kukuruza preusmerili su prinose iz prehrambene idnustrije, u proizvodnju etanola i cene hrane koja se dobija od kukuruza naglo su skočile. Zato naučnici tragaju za drugim izvorima etanola. Jedan je - sirak, ili kineska šećerna trska.
Tu su i alge. Njihovo ulje može da se koristi kao gorivo. Alge takodje mogu da pomognu u eliminisanju štetnih gasova, uključujući ugljen dioksid.
Indonežanski istraživači kao Dibio Pranomo imaju drugačiju ideju - korov pod imenom jatropa, koji brzo raste. Njegovo seme je otrovno za ljude, ali bi moglo da se meša sa benzinom ili dizel gorivom da bi se stvorilo biogorivo. Indonezija planira da zasadi 10 miliona hektara jatrope na plantažama do 2009. godine.
(MONDO)
"Dobijamo dva ili tri dnevno i prodaja je obično ugovorena pre nego što stignu ovde. I kada stignu, imamo svađu među prodavcima oko toga ko će kome da ih proda. To je dobra pozicija", kaže za Glas Amerike (VOA) Ron Smit prodavac Tojotinih modela u Los Anđelesu.
Smit kaže da je "prijus" postao statusni simbol za ljude koji žele da pokažu da podržavaju prirodnu okolinu. Više od milion vozila je prodato od 1997. godine. Medjutim, stručnjaci kažu da su hibridna vozila samo međukorak na putu do vozila koja uopšte neće koristiti goriva na bazi nafte. Dženeral Motors se nada da će Ševrolet "volt", koji bi uglavnom trebalo da pokreće struja, jednoga dana mogao da poveća prodaju svojoj kompaniji.
Dži Em planira da izbaci "volt" na tržište 2010, ili što pre bude razvijena dostupna litijum-jonska baterija.
Hibridna vozila kao statusni simbol
Automobili koje pokreće vodonik su još jedno rešenje. U Japanu, Honda je započela prvu komercijalnu proizvodnju vozila na vodonični pogon. Tod Mitlman iz američke Honde objašnjava kako taj automobil radi. "To je automobil koji ima rezervoar vodonika i njegovim mešanjem sa kiseonikom iz atmosfere proizvodi električnu energiju. Dakle to je u osnovi električni automobil", kaže Mitlman.Za sada postoji samo nekoliko mesta na kojima vozači mogu da napune gorivo za vodonične automobile zato što još ne postoji infrastruktura za njegovu distribuciju. Medjutim, Mitlman kaže da su vodonični automobili vredni čekanja.
"Oni nemaju izduvne gasove - nema ugljen-dioksida. A vodonika ima u izobilju na našoj planeti", objašnjava on.
Honda je nedavno prodala svojih prvih pet vodoničnih automobila poznatim ličnostima u Los Anđelesu i planira da iznese na tržište još 200 takvih automobila u naredne tri godine.
Ako su nove vrste motora jedno rešenje, nova goriva su još jedno. Biogoriva, kao što je kukuruzni etanol obećavaju. Ali proizvodjači kukuruza preusmerili su prinose iz prehrambene idnustrije, u proizvodnju etanola i cene hrane koja se dobija od kukuruza naglo su skočile. Zato naučnici tragaju za drugim izvorima etanola. Jedan je - sirak, ili kineska šećerna trska.
Tu su i alge. Njihovo ulje može da se koristi kao gorivo. Alge takodje mogu da pomognu u eliminisanju štetnih gasova, uključujući ugljen dioksid.
Indonežanski istraživači kao Dibio Pranomo imaju drugačiju ideju - korov pod imenom jatropa, koji brzo raste. Njegovo seme je otrovno za ljude, ali bi moglo da se meša sa benzinom ili dizel gorivom da bi se stvorilo biogorivo. Indonezija planira da zasadi 10 miliona hektara jatrope na plantažama do 2009. godine.
(MONDO)