Japanska automobilska kompanija Toyota krupnim koracima grabi ka ekološkoj budućnosti - sa planovima o ultralaganom, superefikasnom hibridnom automobilu sa bioplastičnom karoserijom napravljenom od morske trave.
Japanska automobilska kompanija Toyota krupnim koracima grabi ka ekološkoj budućnosti - sa planovima o ultralaganom, superefikasnom hibridnom automobilu sa bioplastičnom karoserijom napravljenom od morske trave.
Automobil će se bazirati na već postojećem hiperzelenom 1/X plug-in hibrid konceptu, sa tim što će umesto ugljeničnih vlakana biti napravljen od plastike koja se dobija od prerade morske trave.
Koliko god to neobično zvučalo, bioplastika postaje sve češći materijal za proizvodnju, a u Toyoti smatraju da je smo pitanje vremena kada će ovaj materijal masovnije početi da se koristi za pravljenje automobila.
Model 1/X na kome će se ovaj "zeleni" automobil bazirati, napravljen je od lagane plastike ojačane ugljeničnim vlaknima, a Tecuja kaida (menadžer ovog projekta) tvrdi da će uskoro biti u stanju da koriste i materijale koji se dobijaju od biljaka - nešto poput papira.
Da Japanci nisu daleko od realizacije ove ideje dokazuje i sve veća primena bioplastike u različitim predmetima i uređajima (od raznih čestitki do kućišta za mobilne telefone).
Naravno, ne treba očekivati da će se automobili od morske trave u skorije vreme naći na ulicama. Zapravo, ovi automobili mogli bi da se nađu u komercijalnoj proizvodnji tek za desetak godina.
Ali, ako će nam to učiniti život zdravijim - vredi čekati.
(MONDO/na slici: model 1/X)
Automobil će se bazirati na već postojećem hiperzelenom 1/X plug-in hibrid konceptu, sa tim što će umesto ugljeničnih vlakana biti napravljen od plastike koja se dobija od prerade morske trave.
Koliko god to neobično zvučalo, bioplastika postaje sve češći materijal za proizvodnju, a u Toyoti smatraju da je smo pitanje vremena kada će ovaj materijal masovnije početi da se koristi za pravljenje automobila.
Model 1/X na kome će se ovaj "zeleni" automobil bazirati, napravljen je od lagane plastike ojačane ugljeničnim vlaknima, a Tecuja kaida (menadžer ovog projekta) tvrdi da će uskoro biti u stanju da koriste i materijale koji se dobijaju od biljaka - nešto poput papira.
Da Japanci nisu daleko od realizacije ove ideje dokazuje i sve veća primena bioplastike u različitim predmetima i uređajima (od raznih čestitki do kućišta za mobilne telefone).
Naravno, ne treba očekivati da će se automobili od morske trave u skorije vreme naći na ulicama. Zapravo, ovi automobili mogli bi da se nađu u komercijalnoj proizvodnji tek za desetak godina.
Ali, ako će nam to učiniti život zdravijim - vredi čekati.
(MONDO/na slici: model 1/X)