Automobilski motori sa unutrašnjim sagorevanjem zadržaće tržišni primet i u toku naredne dve decenije, a procene da će elektroautomobili vrlo brzo postati dominantni su nerealne, izjavio je predsednik kompanije "Boš" Bernd Bohr na međunarodnoj konferenciji u Beksbergu.

Bohr predviđa da će elektroautomobili zauzeti tokom narednih godina "određeni udeo na tržištu", ali da se na putevima širom sveta ništa bitnije u periodu do kraja iduće decenije neće promeniti.

"Broj električnih automobila do 2015. godine mogao bi se na globalom nivou uvećati na oko pola miliona", kaže Bohr, uz napomenu da bi za brže širenje plasmana tih vozila trebalo znatno popraviti njihove osnovne karakteristike.

Nemački stručnjak ukazuje da se pre svega mora raditi na popravljanju kvaliteta i trajnosti baterija kojima se pokreće elektroautomobil.

Električnom automobilu sada je neophodna litijum - jonska baterija teška oko 250 kilograma, kako bi vizilo moglo da pređe bez dopunskog punjenja 200 kilometara.

Stručnjaci tvrde da takva baterija košta oko 17.000 evra pa je ne samo "preteška već i preskupa".
Procenjuje se da bi polovinom iduće decenije cena te baterije mogla da se spusti na osam do 12.000 evra, što je, međutim, još uvek preskupo za osvajanje velikog tržišnog udela.

Bohr navodi da bi za brzo izlaženje elektroautomobila na tržište sa velikim udelom trebalo smanjiti troškove izrade takvog vozila u rasponu od 50 odsto do dve trećine u odnosu na sadašnji nivo.

On zato preporučuje proizvođačima u Evropi i SAD da "ujedine snage" i u tome slede primer Japana i Kine koji nastoje da tekuće probleme u izradi elektroautomobila reše zajedničkim naporima.

(Tanjug)