”Ja sam strogi tradicionalista. Dok sam bio sasvim mlad, glumio sam u klasičnom japanskom pozorištu. Pokreti izvedeni na sceni su, samo naizgled veoma usporeni, a zapravo veoma dinamični. Takvi su i moji automobili...”, izjavio je Suguya Fukusato, prvi čovek projekta Lexus IS 250.
Lexus IS je plod generalne odluke Toyote da ovu marku sa američkog tržišta ponudi kao prvoklasni svetski brand. Sistematični kakvi jesu, Japanci, sasvim svesni da obrazovani, sofisticirani, razmaženi, evropski kupac snima sva zbivanja, krenuli su od svog dvorišta. Od japanskog tržišta. Istovremeno je otvoreno stotinak identičnih prodajnih salona Lexusa. Moto akcije je sasvim jasan - kod kuće mora sve da ”štima”.
U ovom momentu Toyota mnogo investira u salone Lexusa širom Evrope, planirajući da će naredne godine na Starom kontinentu prodati čak 45.000 modela IS. Otvaranje prvog, salona Lexusa u Srbiji je odloženo za sledeću godinu, jer su standardi koje je potrebno zadovoljiti izuzetno oštri.
Motor se ne čuje
Pre paljenja motora, za dobrodošlicu, kabina Lexusa IS 250 se ispunila neverovatno dobrim zvukom serijski ugradjenog Mark Lewinson muzičkog uređaja, specijalno naručenog u kući Harman/Becker Automotive systems.Ispod nogu vas čeka tepih. Mekan, baršunast, kao da se gazi po vodi. Podna obloga je posebno razvijena baš za ovaj automobil, a sa svoja četiri sloja, osim udobnosti igra i posebnu ulogu u izolaciji kabinskog prostora od spoljašnjih zvučnih nadražaja (što je uvek bila mana Toyote). Zapravo, negativni akustički efekti u automobilu su pojave koje najviše utiču na ocenu udobnosti.
Kod Lexusa se otišlo i jedan korak dalje, pa su izolovana i stakla. Naime, posebno konstruisane staklene površine, osim fotosenzibilne zaštite od toplotnih uticaja sunčevih zračenja, značajno redukuju spoljašnje šumove, kojih uprkos koeficijentu otpora od 0,27, ipak mora da bude.
Unutrašnjost krasi izuzetan luksuz, odlična ergonomija, solidna količina prostora i vrhunska tehnologija. Vozačkom pozicijom dominira aluminijumska centralna konzola, diskretna instrument tabla i impozantan upravljač.
Motor se ne čuje. Pre svega zbog izolacije i neverovatne mirnoće kultivisanog V6 agregata od 208 KS.
Novi dual V6 VVT-i agregat, osim mirnog rada, tokom vožnje ispunjava sve zahteve. Lako ubrzava, krasi ga elastičnost uprkos relativno skromnom obrtnom momentu od 252 Nm, prilikom preticanja pokazuje zavidnu rezervu snage i samouverenosti. Tajna dobrih performansi nije samo u karakteristikama motora, već i odličnoj sinhronizovanosti menjača, koji u svakoj situaciji neverovatnom brzinom nalazi optimalan prenos.
Zahvaljujući dobrom ogibljenju, vožnja ovim automobilom krivudavim planinskim putem predstavlja zadovoljstvo, a tek lagano bočno proklizavanje pokazuje visoko postavljene granice stabilnosti.
Dragocena asistencija
Za one koji na dugim etapama koriste uredjaj za automatsko održavanje zadate brzine, tzv. cruise control, Lexus IS 250 nudi i dodatak u njegovom radarskom adaptivnom sistemu. Tačnije, prilikom sustizanja vozila ispred sebe, radarski sistem ugradjen u prednju masku, automatski smanjuje brzinu vozila prilagođavajući je onom ispred sebe. Dragocena pomoć, pri uslovima loše vidljivosti pre svega.Na sličnom principu funkcioniše i svetlosna grupa napred, koja pojačava intenzitet svetlosti sa stepenom zakretanja upravljača.
Nakon samo stotinak predjenih kilometara teško je izvesti pouzdan zaključak. Posmatrajući po evropskim kriterijumima i odmeravajući prve utiske, Lexus IS 250 je možda i najbolji automobil u klasi.
Lexus IS 250 sa ovim automatskim menjačem manje troši goriva tokom vožnje, nego njegova istovetno motorizovana opcija sa manuelnim menjačem. Na pitanje kako je to moguće, gospodin Fukusato potpuno ozbiljan odgovara tehničkom činjenicom da automatski menjač ima šest stepeni prenosa, ali i dodaje: ”Kompjuter je sposobniji od čoveka!”
Visoko performansne komponente uključuju desetokanalni ML digital signal procesor od 300 W (pojačalo) i četrnaest zvučnika: četiri visokotonska od 25 mm, pet za srednje tonove od 65 mm, dva srednjotonska woofera od 100 mm, dva woofera od 160 mm i jedan subwoofer od 200 mm.
Struktura zvučnika konusnog oblika od metalne legure daju veću čvrstinu i manju masu, dok neodymium magnet pruža viši nivo magnetnog fluksa u manjem i lakšem izdanju, a pri tome zvuk dobija bogatstvo harmonije i muzikalnosti.
Neprikosnovene performanse automobila Lexusa i MLS surround audio sistema povezane su zahtevima svojih klijenata, koji ne pristaju na kompromise, ali i željom proizvođača da budu ispred konkurencije u svakom segmentu svog delovanja.
Karakteristike
Karoserija - limuzinaBroj vrata - četiri
Broj sedišta - pet
Dužina - 4575 mm
Širina - 1800 mm
Visina - 1440 mm
Medjuosovinski razmak - 2730 mm
Motor - Šestocilindarski V motor sa vodenim hladjðenjem, cilindri pod uglom od 60o, četiri ventila po cilindru‚ Dual VVT-i, dve bregaste osovine po cilindarskom redu‚ ubrizgavanje goriva.
Maks. snaga kW/KS 153/208
pri.o/min 6400
Maks. obrtni moment Nm 252
(Vrele gume/MONDO)