Kada je Devon GTX ugledao svetlost dana, mnogi su bili u nedoumici. I pored toga što je automobil dobio nadimak "američki Ferrari", smatralo se da je u pitanju još jedan od megalomanskih projekata bez pokrića, ili pak pokušaj da se bezuspešno dođe do nekih brzinskih rekorda

Prvi izveštaji pokazali su da Devon GTX ima jednak odnos snage i mase kao Ferrari Enzo, sa 650 KS koji pokreću automobil od 1360 kg, međutim, pravi reper zapravo je bio Ferrari 599 GTB Fiorano. Kada je primerak iz pretproizvodnje postavio rekord kruga u Laguna Seci za serijske automobile, činilo se da kreatori Devona GTX nisu preterivali u vezi sa brojkama.

Dodatno, automobil je privukao veliku pažnju na travnjaku Pebble Beacha.
Većina superautomobila današnjice prati predvidivu formulu kada je reč o dizajnu. Međutim, ovoga puta je Šveđanin, Daniel Paulin primenio poseban recept, sa mnogo zakrivljenih linija, što u velikoj meri podseća na automobile koji dolaze iz Italije. Dakle, u obliku Devonovog pulena smo dobili "simbiozu" evropske filozofije superautomobila i američkog "muscle car" duha, a rezultat je rasni super GT, pre nego li tipični trkač namenjen obaranju brzinskih rekorda.

Evropska prefinjenost

Dugu haubu i kratak zadnji deo, kupe može da zahvali prvenstveno platformi Dodgea Vipera na kojoj leži, i ta arhitektura zaista dobro izgleda, mada, sem proporcija, ništa drugo što se eksterijera tiče, ne podseća na DNK Pentastara. Devon GTX pleni elegancijom i prefinjenošću, pa čak ga odlikuju elementi karoserije Alfa Romea 8C Competizione i Panoza Esperante, ali mu se jedinstveni stajling ne može poreći. Najkontroverzniji detalji, što se dizajna spoljašnjosti tiče, jesu svakako crni paneli na blatobranima i egzotična "leptir" vrata, za koje se nadamo da će ostati i u serijskoj verziji.

Ono što je primetno je da "nos" automobila nema dodatna proširenja i izbočine s obzirom da se ispod haube nalazi "monstrum" od V10 motora zapremine 8,4 l, usaglašen sa šestostepenom manuelnom transmisijom, dokazanom i na trkačkim stazama. Očigledno je da se pažljivo i vredno radilo da se sve "upakuje" na najbolji mogući način, i da se ne ugrozi neophodna aerodinamika. Reči test--vozača i pobednika Le Mansa, Justina Bella indikativne su jer je istakao da je Devon GTX stabilan kao bilo koji trkački automobil kojeg je vozio, mada je u planu i poseban, trkački paket koji će doći kao opcija.

Odlikovaće ga još agresivniji prednji deo sa istaknutim spojlerom i zadnje krilo koje se našlo na modelu koji je protutnjao Laguna Secom. Mada se tek delovi zadnjeg difuzora mogu videti, celo podvozje pažljivo je razvijeno u vazdušnom tunelu, u cilju ostvarivanja željenih performansi.

Podređen majstorima volana

Enterijer nastavlja sa zadatom temom i sjedinjavanjem modernih i klasičnih elemenata dizajna. Retro ambijent je ostvaren jednostavnim aluminijumskim oivičenjima na crnoj kožnoj podlozi. Sedišta od karbon-fibera presvučena su kožom i zaista sjajnog dizajna, a McIntosh stereo sistem stavlja tačku na jedinstven ugođaj kojeg nudi Devon GTX, mada je za očekivati da će pojačalo od gotovo 100 kg (!) verovatno biti izbačeno u trkačkom paketu. Upravljač i klaster pokazivača u LCD tehnologiji kao da su u automobil stigli iz neke gomile "viška delova", ali njihova uloga završava se sa testovima prototipa, pa se nadamo da će krajnje rešenje biti u skladu sa onim što Devon GTX zaslužuje.

Ono što, takođe, "upada u oči" jeste da kupe nema polugica na upravljaču za menjanje stepena prenosa. Nema ni kontrole trakcije, niti različitih režima rada sistema oslanjanja. Konačno, nema ni Bluetooth konekcije...

Scott Devon želeo je da njegovo "čedo" bude prvenstveno rasni vozački automobil, željan "čvrste ruke", koja će ga dovesti do granica mogućnosti, ali sa mnogo više rafiniranosti i predvidivosti u odnosu na automobil poput Dodge Vipera.

Uz asistenciju vojske

Činjenica je da je Devon GTX nastao upravo na osnovu "otrovnice" Dodgea, i tu će mnogi automobilski znalci postaviti znak pitanja. Međutim, izmene koje se tiču unapređenog motora, novog enterijera, sistema oslanjanja, karoserije i poda od ugljeničnih vlakana, čine Devon GTX jedinstvenim automobilom, koji u vožnji ni malo ne podseća na automobil od kojeg je nastao, a u performansama ga glatko nadmašuje.

Utisci sa prve vožnje prototipa govore da je upotreba karoserije od karbon fibera dala izuzetne rezultate. Nema nikakvog "cviljenja" i "zvečanja" karakterističnih za Viper, i što se ovog segmenta tiče, Devon u velikoj meri podseća na Mercedes McLaren SLR.

Kada je u pitanju sistem oslanjanja, on je razvijen u saradnji sa vojskom, i zapravo se radi o programu Vlade SAD u vezi sa komercijalizacijom nekih naprednih rešenja koja se koriste za vojna vozila. Reč je o sistemu ogibljenja koji se istovremeno prilagođava uslovima na putu, i unapređuje tehnologiju aktivnog oslanjanja. Rezultat se ogleda u lakom savladavanju neravnina i udarnih rupa i eliminaciji bočnog ljuljanja. Takođe, on pomaže da masivni Michelin Pilot Sport Cup pneumatici dimenzija 295/30 ZR18 napred i 335/30 ZR19 pozadi, što bolje prijanjaju za podlogu. Za jedan col veći pneumatici sa Cup 2 gumama biće dostupni kao opcija, u martu 2010. godine kada će i zvanično početi prodaja, i to po ceni od 500.000 dolara. Planirano je da se proizvodi 36 primeraka godišnje.

Kupci stoje u redu

Ljudi koji su se vozili u Mustanzima i Corvetteama kažu da su ovi automobili brzi, ali da je je Devon naspram njih pravo "ludilo". On je u društvu GT-R-a, Porschea 911 Turbo i 599 Fiorana, s tim da je čak i od njih za nijansu brži, da bi na kraju, bio čak upoređen sa modelom Koenigsegg CCX, i njegovom mogućnošću da na najbolji mogući način prenese snagu na podlogu bez asistencije elektronike.

Aerodinamika, koja je delo Dr Joe Katza, uz više nego moćne kočnice jeste ono što uliva preko potrebnu sigurnost pri vožnji Devona GTX. Kočioni StopTech sistem veoma je sličan onom koji se upotrebljava kod Speed GT Porschea, i pored toga što silovito zaustavlja i usporava automobil, nema fadinga i slabijih performansi izazvanih pregrevanjem.

Uglavnom, potencijalni kupci već su se javili, uključujući poznate ličnosti i sportiste, tako da projekat sigurno "neće propasti". Mada Devon GTX u smislu luksuza i vrhunske tehnologije ne može da se meri sa jednim modelom Ferrari 599, njegovi aduti jesu originalan izgled i elegancija, toliko nesvojstvena američkim automobilskim proizvodima ove vrste.

(Vrele Gume)