Kako je u poslednje vreme porasla potražnja, a samim tim i prodaja nekretnina, sve više se uzimaju u obzir različite karakteristike, poput lokacije, dimenzije, izgleda i kvaliteta izgradnje koji naravno diktiraju i cenu. Kako podići cenu stana? Stručnjaci su otkrili par saveta kako da ostavite dobar utisak na kupce i lakše prodate nekretninu. Takođe, svi oni koji nameravaju da kupe stan ili kuću bilo bi dobro da obrate pažnju na ove detalje. Pa tako, enterijer igra vrlo važnu ulogu u tome, kao i osvetljenost prostorija. Zapravo, osvetljenje je jedan od trikova koji dodaje vrednost vašoj nekretnini i  u sekundi povećava šanse da je prodate!

Dizajnerke enterijera Niki Rajt i Skarlet Hampton otkrile su na koji način je osvetljenje važno u stambenom prostoru, a posebno ukoliko prodajete, odnosno kupujete stan ili kuću.

 ''Najmračniji deo je uglavnom severna strana kuće ili stana, a korišćenje adekvatnog osvetljenja igra važnu ulogu'', istakle su one.

Savet za prodavce je vrlo jednostavan, a mnogi to ne rade! Dizajnerke kažu da ne bi trebalo da se ustručavate da upalite veštačko osvetljenje čak i preko dana, ako vam potencijalni kupci dolaze da razgledaju stan. Idealno je rešenje da se odlučite za jedno veliko svetlo ili više manjih u centralnom delu prostorije.

''Osvetljavanje dosadnog dela prostorije stonom i podnom lampom ili dekorisanje tamnog zida ugradnim svetlima, može napraviti ogromnu razliku'', rekle su one. Soba će na taj način potencijalnim kupcima odati osećaj udobnosti i domaće atmosfere.

Tejt Keli, agent za nekretnine podelio je savet koju su mu otkrili dizajneri za enterijer, a to je da sveukupna osvetljenost može da napravi utisak da je prostorija veća nego što jeste.

Dok stručnjaci sugerišu da plansko postavljeno osvetljenje može pomoći u bržoj prodaji doma, takođe je važno da znate koja sijalica najbolje ''obavlja posao''. Stručnjaci savetuju da će se vizuelan i psihološki momenat najbolje postići ako se u svim sobama koristi ista sijalica. Istraživanja su pokazala da jače svetlo može da pojača emocije ljudi, a da plave i bele sijalica čine ljude energičnijim.

(MONDO)