Ekonomska kriza trese ceo svet, ali se luksuzna roba i dalje dobro prodaje, kažu trgovci. To naročito važi za Kinu.
Kriza je utanjila novčanik "običnom" čoveku koji onda ne može da kupuje "obične" stvari, a oni koji kupuju luksuzno - uvek imaju. Upravo takvih je sve više u Kini.
U vreme krize luksuzna roba se mnogo bolje prodaje nego stvari normalnih cena, kazali su trgovci.
Evropljani su malo stegli svoj “Prada” ili “Armani” kaiš, ali zato ima bogataša na Dalekom istoku, koji kupuju i ne pitaju šta košta.
Kinezi na luksuz potroše devet milijardi evra godišnje. Novi kinski bogataši su često mladi ljudi. Na primer, kupac mercedesa u Kini je u proseku star samo 39 godina. Radi poređenja - kupac u SAD mora da štedi još 14 godina, i tek sa 53 godine, u proseku, može da ostvari san o luksuznom nemačkom autu.
Osim u limuzinama, jahtama, nakitu… Kinezi uživaju i u skupim pićima. Kada su saznali da je 2009. bila izuzetno dobra berba, proizvođačima su ponudili i 1.000 evra po boci, što je i do 30 odsto više od cena ostvarenih za najbolja bordoska vina iz roda 2005.
Mada je izvoz vina iz regiona Bordoa prošle godine opao za 14 odsto u odnosu na 2008, plasman na kinesko tržište je gotovo udvostručen.
(MONDO)
U vreme krize luksuzna roba se mnogo bolje prodaje nego stvari normalnih cena, kazali su trgovci.
Evropljani su malo stegli svoj “Prada” ili “Armani” kaiš, ali zato ima bogataša na Dalekom istoku, koji kupuju i ne pitaju šta košta.
Kinezi na luksuz potroše devet milijardi evra godišnje. Novi kinski bogataši su često mladi ljudi. Na primer, kupac mercedesa u Kini je u proseku star samo 39 godina. Radi poređenja - kupac u SAD mora da štedi još 14 godina, i tek sa 53 godine, u proseku, može da ostvari san o luksuznom nemačkom autu.
Osim u limuzinama, jahtama, nakitu… Kinezi uživaju i u skupim pićima. Kada su saznali da je 2009. bila izuzetno dobra berba, proizvođačima su ponudili i 1.000 evra po boci, što je i do 30 odsto više od cena ostvarenih za najbolja bordoska vina iz roda 2005.
Mada je izvoz vina iz regiona Bordoa prošle godine opao za 14 odsto u odnosu na 2008, plasman na kinesko tržište je gotovo udvostručen.
(MONDO)